Alla kommentarer avBlueViper

Ferry2022-03-15
Helt okej film.

The Irishman2022-03-15
Riktigt stark trea, när 3,5h inte alls känns långt så kanske det egentligen borde vara en automatisk fyra minst. De Niro lyckas dock inte övertyga tillräckligt i sina yngre versioner. Kalla mig gerantofob, men för mig bryter det illusionen hela tiden, han kan ju knappt gå och ska föreställa en 30-40-åring. Gangsterförhärligandet känns lite skumt, men intressant och kanske inte så långt från verkligheten att se ett sånt ruttet samhälle. Sånt måste vi i Sverige till varje pris försöka undvika och motverka.

Eastern Promises2021-07-03
Svag fyra. Särskilt Viggo och fightscenen lyfter den till fyran. Watts insatts men kanske mest hur rollen är skriven är lite störig.

Wrath of Man2021-06-13
Mer en Statham-film än en Ritchie-film. Det blir tydligt ganska fort så det blir ändå ingen besvikelse. Bra action, inte mer eller mindre än så.

Promising Young Woman2021-05-14
Bitvis väldigt jobbig film, stängde nästan av i början, glad att jag inte gjorde det. Det funkar rakt igenom, smart och tänkvärd. Håller bra balans mellan olika genrer och det tycker jag snarare är uppfriskande än något störande. Filmad snyggt och fantastiskt soundtrack. Jag stör mig inte särskilt på något genusperspektiv, ibland lite karikatyrartat, men inte mer än de flesta andra filmer, lite annorlunda kanske.

John Wick: Chapter 3 - Parabellum2020-08-25
Jag håller med Andreas_ i stort sett allt. Första filmen var rätt bra, jag gillar verkligen världen allt uspelar sig i men här är det i stort sett helt avsaknad av manus. Det enda som sticker ut för mig är hundfightscenen, den är helt fantastisk!

Knives Out2020-04-25
Välgjord och underhållande. Egentligen en typisk trea då den inte stack ut alls i genren, men jag lägger en fyra för att jag gillar den här genren.

Shazam!2020-01-24
Oerhört besviken på mig själv att jag inte kunde hålla mig från att se den här filmen.

Pride and Prejudice and Zombies2019-11-01
Stark trea! Det perfekta sättet att konsumera Jane Austen. Zombies blir mer som en krydda än som en huvudingrediens, helt rätt enligt mig. Oväntat nära originalet, klockrent. Hade låga förväntningar, det är nog bra. Framförallt ska man nog ha rätt förväntningar.

Watchmen2019-02-28
Såg om den och är inte lika imponerad som när den kom. Fortfarande en stark fyra, grym musik och oändligt mycket bättre än de flesta andra superhjältefilmer. Helt klart värt att se Ultimate Cut om man inte gjort det förut.

Eternal Sunshine of the Spotless Mind2019-01-02
Håller helt och hållet med lamsam! Kan inte förstå att jag bara gav den här en fyra när den kom. Det här är vekligen en film för mig.

The Meg2018-11-26
Såg klart den iaf. Gillar Statham så blev väldigt besviken här. Hade endast en förväntan om att bli underhållen. Stark etta/svag tvåa.

Deadpool 22018-11-26
En del roliga gliringar och skämt och snyggt gjord. Låg länge på en etta men blir en ganska gedigen tvåa tycker jag. Om man är less på superhjältefilmer men ändå blir tvungen att se en så antar jag att det här är en av de bästa på länge.

A Quiet Place2018-11-04
Håller med fredrikj nästan helt och hållet, men jag tycker ändå den är värd en trea.

Downsizing2018-07-14
Bättre än förväntat! Jag tycker det är en styrka och visar på mod att de inte krystar in någon konspiration eller motsättning, ganska oväntat. Samtidigt kunde de ha gjort något bättre av allt, manuset är verkligen inte styrkan i den här filmen. En film riktad till mig, skapar tankar bara av att finnas. Kan helt klart tänka mig en spin off-serie här. Stark trea.

Sameblod2018-04-11
Som film är det en fyra, bra skådespel, lågt tempo som oftast bara tillför till stämningen och ger tid till tankar och fina miljöer. Men för mig blev det en femma i själva upplevelsen.

Gantz: O2018-02-27
Riktigt cool och monstrena är precis så fantasifulla som man förväntar sig. Striderna är snygga och man bryr sig faktiskt om karaktärerna. Dock känns allt som att sitta bakom i ett tv-spel. Väldigt tunnt ändå. Stark tvåa!

Zootropolis2017-10-08
Har inte sett så många animerade filmer de senaste 15 åren men den här imponerade verkligen. Känns som man kan se den hur många gånger som helst och upptäcka nån nya referenser, metaforer och detaljer varje gång. Det skulle nog inte skada att göra en film till i den här världen, men de kan gärna suga på den isf (lite som de gjorde för Sin City 2).

Manderlay2017-08-20
Riktigt bra film, inte lika perfekt som Dogville. Men annorlunda och en skön uppföljare, hoppas trean blir av! Jag stör mig inte ett dugg på kulisserna, jag tänker på det ibland, men de lyckas göra det till en fördel. Som sagt smäller Dogville snäppet högre, men den här filmen kanske är mer lättillgänglig. Stark fyra iaf!

Dunkirk2017-07-22
Håller med maglar nedan. Bra och snygg film som knyter ihop allt på ett bra sätt men det känns ändå lite onödigt tunt.

Guardians of the Galaxy2017-05-14
Fattar inte hypen kring den här. Hade måttligt höga förväntningar på den efter att läst kommentarer här och för att den var rekommenderad fyra. Dessutom har jag sett den på listor bland riktigt bra filmer och den har skyhögt betyg på imdb. Visst, man skrattar ibland och specialeffekterna är välgjorda. Men så är alla andra sånna här filmer med. Det här var nog sista chansen jag ger Marvel på ett bra tag. Inget nytt alls, se bara om du vill se en ny variant av samma film du sett 50 gånger tidigare i olika versioner. Snudd på etta.

Resident Evil: The Final Chapter2017-04-13
Den gör ju sitt jobb, precis vad man förväntar sig. Dock måste jag vara enformig och likt alla andra klaga på klippningen. Sen är det ju svårt att ge en film med så här lite substans mer än en tvåa. Hyffsat stark tvåa ändå.

Star Wars: Episod III - Mörkrets hämnd2017-04-12
Försökte se den för några månader sen, men hade sett för mycket kvalitetsproduktioner innan så var tvungen att stänga av efter 20 minuter. Sjukt kasst. Hade inget att se på flyget så jag kollade klart på den här. Lyfte verkligen! Helt klart den bästa i trilogin. Många brister såklart, men rättfärdigar nästan de två tidigare filmerna på sättet den binder ihop allt. Kunde iofs ha tryckt ihop hela trilogin i en bra film istället tycker jag. Den här landar på en stark två, väldigt nära en trea!

Doctor Strange2017-04-03
Verkligen bra, särskilt för att vara en Marvel-film från senare tid. Kanske är en svag fyra egentligen, men känns som den hade kunnat vara några snäpp bättre bara och det är lite synd. Synd egentligen att det ska vara i marvel-universet, känns helt onödigt.

300: Rise of an Empire2017-03-24
Oj, blev superglatt överaskad av den här filmen med tanke på att den var rekommenderade 2:a och alla negativa kommentarer. Första filmen är en av mina favoritfilmer och den är perfekt på alla sätt den försöker vara bra på: mestadels "coolhet", det visuella och ljudet. Den här filmen har inte lika höga toppar såklart, är till och med snäppet sämre på det mesta och: Det är inte nytt längre. Men den är ganska cool, väldigt snygg och maffig! De som älskar ettan men hatar den här har orimliga förväntningar enligt mig. Trodde det skulle kännas mycket mer lågbudget. Med det här sagt ökade nog min uppskattning av filmen markant iom. mina låga förväntningar. Så ställ ner dem och inse att det är en (straight to DVD?) uppföljare av en regissör som inte har gjort så mycket annat (vad det verkar). Stark trea!

Waking Life2017-03-03
Så ovanligt som en film som jag kan tänka mig att se om många gånger!

Sideways2016-12-23
Rakt igenom Awesome och jag gillar inte ens vin! Inte särskilt unik kanske förutom vinnörderiet, men välspelad, välregisserad och realistisk på ett bra sätt. Och rolig. Stark fyra nästan en femma.

Batman v Superman: Dawn of Justice2016-12-23
Ångrar att jag såg den här filmen. Fullständigt onödig att se. Dålig handling, oengagerande och framför allt fullt av logiska luckor. Ganska stark etta ändå. Första ettan jag ger ut på många år.

Dorian Gray2016-11-26
Rätt bra film, tar sina konstnärliga rättigheter och det är väl helt ok. Tycker inte den får med omoralen och den täta stämningen alls lika bra som boken. Väl värd att se, men den skulle kunnat vara mycket bättre, lite synd!

Four Lions2016-07-05
Blev väldigt förvånad av att filmen bara blev bättre och bättre. Den här sortens filmer brukar inte hålla hela vägen. Landar på en stark trea. Oväntat mycket skratt! Jag uppskattar verkligen Chris Morris btw, kanske man behöver göra för att gilla den här filmen.

Nästa sida »