Alla kommentarer avBengt_a

Nobody2021-04-16
Skön film utan att försöka göra anspråk på någon Oscarsnominering. Perfekt fredagsunderhållning. Stark 4/Svag femma.

The Handmaiden2021-03-31
Grymt bra film. Lagom svår att hänga med i svängarna

Aniara2021-02-22
Suverän film. Välgjord utan överdriven budget. Jag har inte läst boken, men blev inspirerad att göra det. Spännande koncept. Att döma av många tidigare kommentarer nedan verkar inte alla känna till att filmen alltså bygger på en bok av Harry Martinsson. Därför har filmskaparna ganska lite möjligheter att påverka storyn.

Promising Young Woman2021-01-19
Skön film, som för en gångs skull gick utanför det vanliga Hollywoodreceptet, eller i alla fall adderade en skön twist eller två. Utmärkt film med dessutom ett bra budskap, och många dolda skämt och flirtningar med andra filmer. Snudd på femma.

Bacurau2020-10-18
Cool film med bra twist. Den påminde väldigt mycket om en gammal westernfilm, fast i modern tappning. Jag skulle inte vilja påstå att genrerna "Äventyr" eller "Science Fiction" passar in. Stabil 4:a.

Time Trap2020-09-20
Jag älskar konceptet! Ibland får man ha överseende med utförandet. Grymt bra för att vara lågbudget!

Allt om Eva2020-09-06
Mycket trevlig och bra. Underbar symbolik i slutscenen. Man förstår också hur MeToo växt fram i den branschen

Under sanden2020-09-05
Spännande och mycket välgjord.

Soylent Green - USA år 20222020-08-25
Efter Covid och den globala uppvärmningsdiskussionen känns denna film väldigt aktuell.

Dragged Across Concrete2019-11-10
Riktigt usel. Någon slags Tarantino-wannabefilm, men för lång, för förutsägbar, onödigt våldsam med meningslösa avrättningsscener (OK, det är ju lite Tarantino...), och för många avtändande inspelningsfel (öppna dörrar som plötsligt är stängda, tidslinjen stämmer inte överens med månfaserna som zoomas in, och ett gäng andra ologiska saker) vilket gör att detta var riktigt bortkastad tid.

Allt du önskar kan du få2019-08-15
Suverän film! Överraskande och omöjlig att slita sig från.

Han är tillbaka2019-08-15
Obehaglig och aktuell

Captain Marvel2019-06-01
En typisk "meh"-film. Några roliga skämt, men det mesta var platt och onödigt. Den ledde ingen vart, var extremt förutsägbar, och gav inget. Lite roligt var det när de i en scen bakifrån visade hur Brie "sprang" (20:51 in i filmen) - inte särskilt superhjälteaktigt. :D. Jag förstår att de i alla andra scener bara visar henne springandes från sidan. Nä, hon gjorde inte någon särskilt bra insats.

Arctic2019-05-14
Seg och meningslös. Delvis även fånig, men vill inte släppa någon spoiler.

The Wife2019-04-10
Bra twist, men den fångade mig aldrig och håller inte hela vägen. "Kammarspel" var det någon annan som kommenterade, vilket är en bra summering.

Den skyldige2019-03-23
Fantastisk film! Otroligt bra spelad! Och att få i stort sett hela filmen att utspela sig i åskådarens fantasi är väldigt bra gjort. Bästa filmen jag sett i år.

The Mule2019-03-20
Ganska menlös film egentligen. Betyg 3

Helan & Halvan2019-03-16
Trivsam film och imponerande skådespel.

The Florida Project2019-03-03
Supertrevlig och glad film med sköna skådespelare

Thunder Road2019-02-22
Flickvännen somnade, men jag plågade mig igenom eländet. Att påstå att detta är en komedi är som att säga att andra världskriget var roligt. Drama? Absolut. Tragisk? Definitivt. Underhållande? Totalt 10 minuter av filmen (utspritt).

The Ballad of Buster Scruggs2019-02-18
Fantastisk!

The Blind Melody2019-02-09
Underhållande Bollywoodfilm med intressant slut

Western2019-02-04
Väldigt annorlunda. Kändes dock lite tomt. Skönt att komma bort från Hollywoodklyschor en stund!

A Star Is Born2019-02-02
Lady Gaga hade väldigt svårt att spela fattig, men i andra halvan var hon riktigt bra. Fin musik. Jag blev besviken på slutet.

The Way Back2019-01-22
Såg om den 7 år senare. Om inte lika bra så kanske ännu bättre denna gång. Sjukt bra och inspirerande.

The Man Who Killed Don Quixote2019-01-19
Förvirrad och meningslös film. Jag är normalt en stor fan av Terry Gilliams filmer, men trots att man fann många drag av hans tidigare filmer så var dennabara ett stort Meh?!?

Fortyfive2019-01-13
Välgjord, spänningsfull, mystisk. Spänningen byggs upp allteftersom man börjar förstå vad som hänt.

Bad Times at the El Royale2019-01-11
Grymt bra! Överraskande, omöjlig att förutse, coola skådisar, skönt slut. Definitivt ingen mainstreamrulle.

Only the Brave2019-01-07
Velar mellan trea och fyra. För att vara baserad på verkliga händelser verkar den spegla "verkligheten" väldigt bra.

Mile 222019-01-07
Urkass!!!