Alla kommentarer avAndreaFurberg

Guardians of the Galaxy2018-11-02
Alldeles för äcklig och osmaklig för mig. Bland annat. Det enda jag gillar är den här ironin som tydligen finns i alla superhjältefilmer nu för tiden, eller om det är i alla filmer nu för tiden, jag har bara sett dem med superhjälte-tema så det vet jag inte.

Justice League2018-11-02
Det enda som var bra i den här filmen var blixt-superhjälten. Han var fin.

Doctor Strange2018-11-02
Roligt hur han övervann ondskan med dess egna medicin. Kändes smart och förvånande precist mindfullnesst korrekt. Och all motvilja.

Tre mil norr om Molkom2018-11-02
Jag blir glad när jag ser den här filmen.

Manchester by the Sea2017-01-08
Gillar verkligen Casey, han är likadan i assassination of jesse james, lika bra, jag gillar honom där också. Det är som att han uttrycker fem känslor samtidigt, mycket som har med tvivel att göra. Det var många hjärtskärande starka scener. Har för vana att vara misstänksam mot filmer där alltför sensationella saker händer, men jag antar att jag typ köpte det den här gången. Det var som de tagit idén till en sensationell, dålig film men gjort den bra istället. Jag tänkte på hur ängsliga de unga tjejerna var, och tyckte synd om dem. I efterhand funderar jag på om det ändå inte var lite väl mycket feel-good på slutet? Men den var väldigt fin och gripande, det kanske var okej?

Soluppgång2017-01-06
Det här är en kärleksfilm.

Martha & Niki2017-01-06
Så himla fin. Grät genom hela. Martha saknar sin kultur, trummorna, där alla dansar och har bra självförtroende och är glada tillsammans i Uganda. Jag saknar också min kultur, en kultur. jag vill också vara där med trummorna och skratten. och det intellektuella är bara torrt torrt torrt dött. finns inte. en springande rusande eld sovandes inom oss. Martha säger att bara när hon dansar känner hon sig förstådd, det är bara i dansen hon kan vara sig själv.

Hugo och Josefin2017-01-06
Huuuuuuuuugo!

Giliap2017-01-06
Omslagsbilden är så vacker. Giliap verkar utklippt ur världen, ute av världen.

Barnvagnen2017-01-05
Jag kan inte riktigt ta när ingen nånsinn får verklig kontakt med någon i en hel film, inte ens med sig själv. Jag vet inte, det är så jag minns den.

Ivanhoe2017-01-02
okej såg bara lite i början och på slutet (det är jag glad för), men alltså Rebecka verkar vara den enda som hade känslor på medeltiden. Tack gud för judarna.

Dimmornas kaj2017-01-02
väldigt vacker! sorgligt att de bara kände kontakt med en annan människa en enda dag i sina liv. förstod inte varför hon inte följde med honom? tidstypisk alienutseende-tjej. hade nog lite svårt för hunden, kändes lite cheesy. mycket mysig att kolla på.

Danton2016-12-21
Jag älskar den här filmen!

Bohemernas liv2016-12-21
Förstod aldrig om jag skulle ta filmen ironiskt eller seriöst.

En duva satt på en gren och funderade på tillvaron2016-12-21
Tyckte inte den var bra alls! Helt enkelt löjlig. Absolut som att titta på deleted scenes ur de förra två filmerna. Avskyr musiken som slätar över allt. Dock vackert såklart, hade nog varit bättre som stillbilder. Gillar karl den 12e-grejen.

Tiden är en dröm - Del 22015-01-23
eller kanske mer "järnvägen"

Tiden är en dröm - Del 22015-01-23
förlåt, jag hade väntat mig något än drömmskare. jag syftar på titeln. en mer passande titel på den här filmen hade kunnat vara "tågets inrullande i sverige" eller "tågets 1800-tal"

Turist2015-01-23
tragisk relation, har folk verkligen det sådär? tur för mig att jag inte drar mig till den där typen av killar

Gentlemen2015-01-23
mamma och pappa tyckte ju den här var riktigt znarkig och jag antar att jag måste hålla med, jag kunde bara inte sluta drömma ljuva drömmar om att själv begåvas med en sån där flott gammal våning

CJDG2015-01-23
fantastiskt att man kan göra något så znarkigt om en så intressant och uppriktig person

Cave of Forgotten Dreams2014-10-03
Jättefin, gillar verkligen herzogs medverkande i filmen med sina stora frågor.

Only Lovers Left Alive2014-10-03
Nej vad tom å trist bara massa namedropping å stil

Boyhood2014-09-28
svag trea. anade oråd med en gång det dyrköpta soundtracket gjorde enrté - junovarning, jag trodde jag gått för att se en dokumentär! efter smördrypande inledning var jag beredd på en outhärdlig kväll men den gick att se på faktiskt. mycket USA. huvudpersonen blev så sympatisk och laidback när han växte upp, önskar att jag också kunde va så.

Earthlings2014-04-19
Behövligt att påminna sig.. sjukt sjukt sjukt! jag kunde tyvärr(?) inte se så mycket av filmen. men nu blir det inget mera kött! eller, iaf inte icke ekologiskt, jag tror faktiskt på vilt och ekologiskt. om man äter det väldigt sällan. jag tycker också verkligen man skulle visa sånt här för barn, de borde vara tvingade att se det här innan de tvingas äta kött.

Nostalghia2014-04-19
Eftersom jag förstod så lite känns det som jag måste ge den tre.

Länge leve kärleken...2014-04-10
Jag trodde den skulle vara bättre.

Vagabond2014-04-02
Väldigt bra, allt förutom att hon ska dö. Tänker på det där som getbonden säger "it's not wandering, it's withering"

Vägens ände2014-03-22
vilken fantastisk människa, en riktig människa som det heter i mitt huvud. intensiv. jag önskar att jag också kunde få leva sådär fast det känns som att jag inte kan. och helst inte ensam och jag skulle aldrig aldrig lämna mina barn heller. det kan jag i varje fall inte tänka mig. men filmen känns lite som att se en bakom kulisserna-film till inta ruka-filmen, vilket jag egentligen inte riktigt gillar. men en del människor grips man av oavsett hur filmen är funtad. som med olle ljungström-filmen också.

Efterskörd2014-03-22
många fina stunder. bäst gillar jag när hon fångar in långtradarna i sin runda hand. jag önskar att hon hade fastnat lite längre här och där, det är tyvärr lite väl snabba klipp och mycket text att läsa, för mina tröga ögon. jag missar hela filmen medan jag stirrar på texten, men då bestämmer jag mig för att strunta i texten och bara titta på alla som pratar och det är för det mesta mycket intressantare.

Daguerréotypes2014-03-15
Den här filmen försatte mig i en speciell och behaglig stämning idag. Ett intensivt lugn. En känsla av självklarhet, av att vara hemma i världen.

Nästa sida »