Alla kommentarer avAlbinWesley

Cirkeln2018-02-06
Förlagans premiss bygger i stort på kontrasten mellan de olika häxornas personligheter. Här saknar de nästan helt karaktärsdrag. Vissa grejer görs bra, men helheten tycker jag inte funkar.

Phenomena2017-12-04
Ojämn, då skådespelet rätt ofta är riktigt tveksamt. Men äcklig, det är bra!

Stratton2017-12-01
Jättesnark

Murder of a Cat2017-11-15
Ett par år sen jag såg denna nu, så dags att betygsätta kanske. Verkar ju va ensam i världen om att inte hata den. Jag tyckte den var rätt rolig. Gott så.

The Shape of Water2017-11-15
Vore det inte för den där svartvita skitscenen så hade fyran varit riktigt nära. Gillar bildformatet! Ovanligt att se nu för tiden.

Three Billboards Outside Ebbing, Missouri2017-11-15
Jag kan tycka att den är lite effektsökande vid vissa tillfällen, men i stort är den en alldeles utmärkt film. Mycket rolig också!

Ingrid Goes West2017-11-15
Träffsäker, tokrolig.

Downsizing2017-11-15
Börjar lovande, fortsätter dåligt.

Jawbone2017-11-02
Skådespelet = magnifikt

Z00, liv skönhet död2017-08-15
Det är roligt och helt orimligt. Estetiskt femstjärnig.

Tecknarens kontrakt2017-07-19
Nymans Purcell-pastisch är magnifik, filmen är rolig och mycket snygg.

Fitzcarraldo2017-06-12
Jag ser tydligen inte det andra ser, utan tycker fotot är ganska oinspirerat. Och ljudetmixen är inget vidare heller. Filmen känns därav väldigt utdragen, då de långa händelsefattiga passagerna inte är särskilt njutbara. Stämningen sitter inte heller lika bra som i exempelvis Aguirre. Emellertid tycker jag mycket om Fitz och hans vita kostym, det överdådiga, samt en del dramaturgiska stilgrepp och modeller som gör upplevelsen habil. Men jag är ingen stor beundrare, nej.

Batman v Superman: Dawn of Justice2017-06-08
Tyckte det kändes oväntat positivt initialt, härligt stjärnspäckad osv. Men medan filmen fortlöper vacklar det en hel del, och i slutändan är det hela ganska trist, minst sagt. Hade filmen haft någon som helst form av humor hade det förstås lättat upp, men det går ju faktiskt att göra såna här filmer kolsvarta - se Nolan liksom. Problemet är då att det saknas nerv istället. Det håller inte.

Pianot2017-06-07
En film om en tyst kvinna som blir sexuellt trakasserad av en man tills hon inser att hon gillar det. Vad är grejen med det liksom? Tyvärr inte så enastående som jag hade väntat mig, ändock bra.

Lucky2017-05-09
Roligt, charmigt, mycket fin men ingen tungviktare liksom.

Guardians of the Galaxy Vol. 22017-05-09
Såhär nån vecka senare har den fått vila sig ner till trean ändå. Älskar filmen men hade önskat mer av berättelsen. Nära fyran!

The Terminal2017-04-25
Särdeles svag trea, andra halvan är bättre än första trots att det blir rätt utdraget emellanåt.

Snobben2017-03-08
Urhärlig - trogen serierna med sina underbara karaktärer och sin vänliga humor. Enormt snygg i utmärkt moderniserad 3d-animation som fungerar oväntat väl. Oändligt charmig, jag faller pladask.

Exodus: Gods and Kings2017-03-03
Tråkig jävla film alltså. Ingen höjdare bland mastodontfilmer inte. Och så all extrem whitewashing också, känns inte riktigt ok 2010-tal.

Tom of Finland2017-03-03
Pekka Strang 5/5

En kvinnas martyrium2017-03-02
Ganska makalöst bildspel, fantastiska närbilder och väldigt fint minspel. Stiligt att göra så mycket utan vidare kulisser. Men filmen ger mig egentligen ingenting, och trots vissa starka sekvenser saknar jag i stort nerv.

Alla tiders kvinnor2017-02-27
Det här var synnerligen fint, har inga invändningar. Utmärkta karaktärer som alla är lika fängslande, det är den stora succén.

Loving2017-02-27
Båda huvudrollerna glänser, filmen berör. Men jag har problem med filmer där det berör som starkast i sluttexten som berättar vad som kommer att hända efter filmens slut. Det är liksom ett tecken på att filmen i sig saknar en del.

Captain Fantastic - En annorlunda pappa2017-02-26
Allt handlar här om att våga ifrågasätta sina eventuellt falska ideal. Kanske är den lite enkel, men det är sällan jag finner renodlad feelgood såhär genuin, och inte enerverande.

Una2017-02-26
Två suveräna rollprestationer och himla bra nerv måste jag säga.

Cirkus2017-02-23
skitkul och fina djur

The Great Wall2017-02-19
100% full fart, underhållande! Även om "bra" kanske är ett lite starkt ord.

Aguirre – Guds vrede2017-02-15
Jag är väldigt kluven. Musiken är topp, vansinneskänslan sitter verkligen där den ska. Så det blir bättre efter hand. Men jag kan inte bara förbise den pålagda dialogen, inser att ljudupptagningen i original var värre, men det låter ändå för jävla illa när varje replik framstår snarare som en berättarröst än nåt annat.

Sherlock - The Abominable Bride2017-02-15
Gillar inramningen bättre än innehållet. Fallet är inte särskilt spännande, men idén är desto mer intressant.

Moonlight2017-02-15
Hatten av, synnerligen magnifik film. Älskar framför allt fotot och hur det speglar Little/Chiron/Blacks livsfas i respektive kapitel.

Nästa sida »