Alla kommentarer avAlaRegularis

Fantastiska vidunder och var man hittar dem2016-11-19
Spännande och fantasifull återkomst till JK Rowlings universum. Välcastad film där alla inblandade gör fina insatser. Bättre än Harry Potter-filmerna.

The Manchurian Candidate2016-10-22
Spännande konspirationsthriller som nog, tyvärr, inte ligger alltför långt ifrån verkligheten. Lite väl långsam för sitt eget bästa dock.

Mascots2016-10-22
Skojigt koncept, dåligt förvaltat

Return of the Evil Dead2016-09-13
Filmen har helt klart sina poänger och ljusa stunder, men på det stora hela är den alldeles för långsam och segdragen.

The Purge2016-09-11
Bitsk samhällssatir i form av en välgjord home invasion-skräckis späckad med svart humor.

The Babadook2016-09-11
Filmen har sina stunder av obehag och stämning är lite kuslig och skev från start. Men det här är inte filmen som räddar genren utan mer hype än innehåll.

The Outing2016-08-30
Campy B-skräckis som ändå innehåller tillräckligt med gore och oprovocerad nakenhet för att hålla intresset uppe.

After the Fall of New York2016-08-30
Italiensk B-films postapokalyps, som en blandning av Mad Max och Escape From New York. Kvaliteten är klart undermålig men den har ändå sina poänger.

Flickorna i Dagenham2016-08-30
Klassisk BBC-kvalitet och en stark och gripande historia om en orättvisa som fortfarande påverkar oss.

The Man from U.N.C.L.E.2016-08-16
Underhållande och lite lagom spännande spionfilm i sextiotalsmiljö. Det är en kompetent hyllning till spionfilmen som genre och förlagan i synnerhet. Dock lite för mycket yta och lite för lite själ.

Suicide Squad2016-08-03
Högoktanigt, välgjort super(skurk)hjälte-ös med bra rollbesättning. Det är verkligen som att se en serietidning på vita duken, allt är precis så maxat och uppskruvat som synopsisen får en att tro.

Justice League vs. Teen Titans2016-07-21
Stabil Justice League-rulle. Kul att man introducerar lite "nya" karaktärer. Hur mycket jag än älskar karaktärerna så är det lite trist att i princip alla DCs animerade filmer fokuserar på Batman eller Justice League. Jag hoppas att de vågar vidga vyerna i framtiden.

Batman: Bad Blood2016-07-21
Inget mästerverk men ett solitt tillskott till DCs animerade universum som också introducerar den utökade Batfamiljen.

Last Stop Fruitvale Station2016-06-20
Gripande film som visar på många av problemen i dagens amerikanska samhälle. Riktigt bra.

Now You See Me2016-06-12
Väldigt underhållande och, faktiskt, spännande matinéfilm.

Requiem for the American Dream2016-06-08
För att citera Rage Against The Machine: We gotta take the power back!

Only the Dead2016-06-08
En brutalt närgående film som skildrar båda sidor av konflikten i Irak genom en journalists lins. Lite som Apocalypse Now! fast i verkligheten.

Triple 92016-06-04
Hårdkokt bankrånarthriller. Tyvärr är ingen av karaktärerna särskilt sympatisk och man bryr sig inte riktigt om hur det går för någon av dom, även om det är spännande och brutalt och klart godkänd underhållning.

Sicario2016-06-04
Högintensiv och oerhört spännande thriller som kopplar greppet från första början och håller kvar det även när eftertexterna rullat klart. En brutal skildring av knarkkriget runt gränsen mellan USA och Mexiko och de personer som försöker stoppa det, eller åtminstone bringa ordning i det.

The Program2016-05-22
Bedrövlig film på i princip alla plan. Manuset håller inte, dialogen är stel, skådespelarna är inte trovärdiga och de spelar över. De få fotbollsscener som faktiskt är med känns inte särskilt realistiska. Inte en enda sympatisk karaktär i hela filmen, med visst undantag för Alvin Mack. Sen att man lyckats klämma in alla klyschor och stereotyper ur inte bara sportfilmsboken, utan från alla möjliga olika genres är nästan imponerande.

How to Be Single2016-05-20
Rörig relationskomedi som kunnat vara så mycket mer än vad den är. Bra skådisar i de flesta roller, men de flesta slösas bort. Humorn i filmen vilar tungt på Rebel Wilsons talang för lite mer groteska skämt, och det håller inte hela vägen.

We Are Twisted Fucking Sister!2016-05-16
Underthållande, intressant, rolig och djuplodande dokumentär om Twisted Sisters långa kamp för att slå igenom. Ser gärna en uppföljare som plockar upp tråden där den här filmen, tyvärr, tar slut.

Michael Jackson: Från Motown till Off The Wall2016-04-27
Väldigt intressant dokumentär om skapandet av en klassiker. Mycket input från folk som var med när det begav sig och såna som inspirerats av MJs arbete.

Hotell Transylvanien2016-04-27
Underhållande och skojig film som tar ett lite nytt grepp på de klassiska monster vi alla känner och älskar. Riktigt bra röstskådisar!

Never Die Alone2016-04-02
Hyfsad dussinthriller som har sina ljusa stunder även om de är few och far between.

Get Hard2016-04-01
Förvånansvärt rolig faktiskt

Ride Along 22016-03-31
I princip samma film en gång till fast handlingen flyttats från ATL till Miami.

Batman v Superman: Dawn of Justice2016-03-30
Stor, mäktig, spännande och allmänt häftig. Affleck är den bäste Batman vi haft hittills.

Ride Along2016-03-30
Småskojig dussinkomedi, varken mer eller mindre.

Beck - Vägs ände2016-03-07
Steinar Hovland-eran går från klarhet till klarhet och det här är en av de mest spännande Beckfilmerna på länge.

Nästa sida »