2.8

Zombieland: Double Tap

I uppföljaren följer vi våra fyra zombieslaktare på en tumultartad trip som sträcker sig från Vita huset till landets mitt. De ställs inför zombies som har utvecklats sedan sist och nya överlevare. Men först och främst måste de hantera problemen som uppstår inom deras egna så kallade familj.

Originaltitel Zombieland: Double Tap
Alternativ titel Zombieland 2
Regissör Ruben Fleischer
Manus Dave Callaham, Rhett Reese, Paul Wernick
Genre Komedi, Action, Äventyr, Skräck, Science Fiction, Fantasy, 2010-tal
Skådespelare Woody Harrelson, Emma Stone, Jesse Eisenberg, Zoey Deutch, Abigail Breslin, Rosario Dawson, Avan Jogia, Thomas Middleditch, Luke Wilson, Bill Murray

HerrNenne
2022-05-08
Rent skräp. Usel humor, karaktärerna är massakrerade, och det ska tydligen ha gått 10 år? Hah. Lyckas göra originalet, som jag verkligen gillade, sämre bara genom att existera. Eisenbergs karaktär är kanske den mest irriterande karaktären någonsin, och detta lyckas han med i en film som har 5-10 karaktärer inskrivna med det enda syftet att vara irriterande.
Andreas_
2022-04-23
Väldigt bra uppföljare till den roliga komedin zombieland, nu är det nästan dubbelt så roligt när hela gänget återvänder på nya äventyr och ny zombieslakt, det är mer underbar svart humor och det blir väldigt kul när det omaka paret Eisenberg och Harrelson ångar vidare, tillbaka är även tjejerna Emma Stone och Abigail Breslin även om hon nu är betydligt äldre, några nya ansikten i små roller såsom Rosario Dawson och Luke Wilson bland annat och alla gör sina roller med bravur, skrattade gott många gånger och att med ett leende hela filmen igenom, första filmen blir lite mer långrandig, alltså väldigt mycket av samma vara, här är det lite mer substans och mer skådisar med, vilket höjer filmen ett snäpp, samma regissör också som är riktigt bra på att kombinera action, komedi och kanske lite skräck med alla zombies, riktigt bra och rekommenderas helt klart, vare sig man gillar zombiefilmer eller ej, men man bör ha sett första filmen innan, men skön humor och snyggt filmade actionscener och mer substans och det räcker gott till en stark 4:a i betyg
idaho1981
2022-02-19
Humorn från den första finns inte kvar, förutom i några scener, annars förstår jag inte alls meningen med att göra en uppföljare från den första som var riktigt kul.
Murvel48
2022-02-04
Inledningen var bra och förtexterna var bra men sen gick det bara utför. Och att Jesse Eisenberg får några roller överhuvudtaget är obegripligt.
kovikovi
2021-09-09
överskattad film
karlmats
2021-09-04
Första filmen var överskattad men hade sina stunder, den här uppföljaren känns som en av de mest meningslösa jag sett. Det hjälper ju inte att två av de mest irriterande skådisarna Jesse Eisenberg och Emma Stone spelar huvudroller, det finns inte ett enda ögonblick då jag inte vill slå båda två på käften (bildligt talat) och det gör mig än mer fundersam på hur jag kunde stå ut med första filmen. Harrelson spelar väl en parodi på sig själv och kan väl räknas som ett vandrande nollsummespel. Den blåsta bimbon som kommer in efter ett tag är väl minst sagt totalt värdelös och den lite coola självmedvetenheten som filmen konstant bjuder på genom att låta Eisenberg kväka fram visdomsord direkt till publiken är inget annat än vidrigt. Jag föll dock för betet och såg eländet så grattis antar jag. Men en fet 1a ska ni ha.
2021-08-13
Nja, tror inte detta var min typ av film...
Afflicter
2021-06-02
Ännu en bekräftelse på att zombiegenren borde ha dött ut eller gått i dvala för 10 år sedan.
finkan
2021-01-24
Gillar de här filmerna
TimBuckley
2021-01-10
När en ny biroll (Madison) är en films höjdpunkt så är väl inte det ett jättebra tecken. Min gissning är att oavsett vad ni satte för betyg på den första så blir det ett snäpp lägre i betyg för den här.