2.5

Förintelsen

På ett sjukhus i New York händer det konstiga saker. Kroppsdelar försvinner från bårhuset. En ur personalen på sjukhuset ertappas med ett hjärta i sin mun och kort därefter tar han sitt liv. Det visar sig att mannen kommer från en ö där kannibaliska riter inte är helt ovanliga. En grupp läkare från sjukhuset åker till ön för att finna försöka finna svaret på varför mannen uppvisat ett kannibalistiskt beteende.

Originaltitel Zombi Holocaust
Alternativ titel Zombie Holocaust, Doctor Butcher M.D., Dr. Butcher, Medical Deviate, Island of the Last Zombies, Queen of the Cannibals, Zombie 3, Zombiemassakern
Regissör Marino Girolami
Manus Fabrizio De Angelis, Romano Scandariato
Genre Skräck, 80-tal
Skådespelare Ian McCulloch, Alexandra Delli Colli, Sherry Buchanan, Donald O'Brien

amam
2015-05-07
Inte speciellt förtjust i den här. Zombierna dyker inte upp förrän tredje akten och de gör inte speciellt mycket. Handlar mest om kannibaler och allt är lågbudget samt med taskigt skådespeleri och manus. Stark etta.
Lotso
2014-10-23
I sin helhet är detta troligtvis den svagaste zombie rullen hittills av de alla. Den har en missledande titel som lurar en och effekterna är få och inte särskilt imponerande, samtidigt som filmen inte har så mycket att erbjuda gällande handling. Men den är väldigt underhållande och är ännu en härlig "Horror Trash" film.
Csejthe
2014-05-21
Ännu en favoritfilm som blandar zombie-genren med de klassiska kannibalfilmerna. Ett måste i allas zombie-filmsamling.
Devils_Arcade
2013-03-20
Jag skulle ha föredragit om slafset/"äckelheterna" hade dykt upp senare i filmen då jag blev i stort sett immun mot det när karaktärerna befann sig på ön. Det hade även gett en annan laddning/spänning till slafset.
Raimo_1985
2012-08-21
En ny favorit i hyllan. Jag tycker saker kom lite oväntat grej efter grej. Zombierna/Mutanterna ankomst efter 50 minuter med läkare, vårdbiträden, journalister och kannibaler var snygg med zombiernas läte ihop med ljuden. Jag gillade denna mycket.
Anvurang
2012-01-03
Påminner väl en del om de andra italienska kannibal- och zombiefilmerna (faktum är att en del byggnader och karaktärer ser nästan ut att vara direkt "tagna" från Zombi 2). Den svenska titeln på Zombie holocaust är lite missledande, titeln kan få en att tro att det handlar om förintelsen under andra världskriget istället. Filmen har annars sina moment, framförallt de pinsamt dåliga scenerna är riktigt underhållande, men inte fan är filmen som helhet något vidare.
craptastic
2011-07-10
Rätt go kannibal/zombie rulle som påminner mycket om Zombie 2. Hals skärrar scenen minns jag från min barndom då Strebers använde den i videon till "Blod, svett och tårar"... om den var officiell vettefan.
thebully
2010-12-08
mycket besviken
perrrvo
2010-11-02
Vet inte riktigt vad jag skall säga om denna! haha! Hmmmm kan det vart en docka dom kastade ner tro??! :D :D
Tiptaka
2010-09-04
Kannibalerna var grymt roliga!