2.5

Zombie 3

När en professor gör utgrävningar på en gammal kyrkogård vaknar de döda till liv. En armé zombies lämnar en krypta och tar sig till en herrgård där en grupp människor firar semester. Veckoslutet blir dock en kamp på liv och död när de levande döda tar sig in i huset och börjar strimla sällskapet. Några av de lyckas överleva natten, men kommer de att ta sig levande därifrån?

Originaltitel Le notti del terrore
Alternativ titel Zombie 3: Burial ground, Nights of Terror, The Zombie Dead, Zombi horror, Burial ground
Regissör Andrea Bianchi
Manus Piero Regnoli
Genre Skräck, 80-tal
Skådespelare Karin Well, Gianluigi Chirizzi, Simone Mattioli, Antonella Antinori, Roberto Caporali, Peter Bark, Anna Valente, Mariangela Giordano

Skapad 2008-08-08 av Rubbermonster
Ah, den finaste zombiefilmen av dem alla. Åh nej, tro nu inte att jag tycker detta är en bättre film än till exempel George A Romeros Night of the living Dead eller Dawn of the Dead. Det är bara ...   Läs mer »

Skapad 2004-01-31 av DeRossi
Ett gäng semesterfirare åker till en stor herrgård för att avnjuta en avslappnad weekend, helt ovetandes om att en arkologi proffessor oavsiktlig (?) väckt de döda till liv. Rätt så snart för...   Läs mer »

henrikj
2024-01-22
Rätt skönt mardrömslik ändå.
kanemura
2020-03-10
Jag gillade zombierna i filmen - både i hur de såg ut och att de var lite klyftiga med att använda sig av redskap och list. Skådespeleriet är väl inte sämre än vad det är i någon annan sån här film och ingen dialog är sådär monstruöst dum som den kan vara ibland. Hade dock gärna sett en avdankad amerikan i huvudrollen som det ofta är i italienska zombiefilmer.
Robkiller
2018-06-07
Italiensk zombierulle. Köttig. Men med irriterande musik som spelas mest hela tiden, usel regi, kassa skådespelare, extremt långsamma fula zombies och en obefintlig handling så kan det här inte på något sätt sägas vara bra, även om vissa scener är bättre än andra.
Stan
2016-10-25
Kassa zombies, kassa skådisar, kass dubbning och en hel del gore, underbart ful unge och en oförglömlig tutt-scen
gurra-91
2016-08-28
Saknar ett fett soundtrack som city of the living dead eller zombie flesh eaters annars är den här filmen klockren
gjoob
2016-08-07
Det roliga sätter igång rätt tidigt och fortsätter filmen genom, men trots detta blir det ganska segt i längden. Mycket gore, väldigt skitig och fula zombies.
Johan_G
2015-10-23
Spännande rulle, lite hud,lite boobies åh grymt snygga Zombies. Gino de rossi gjorde ett utmärkt jobb med dem. Det är väl det som är själva styrkan i filmen, att Zombiesarna är så snygga, lite väl snygga. då kläderna kanske kunde ha sett lite mer risiga ut än vad dem var. Skådepelarna är väl inte dem bästa, men dem duger. Dock hade väl skådespelarn till Janet glömt att det var en skräckfilm hon var med i, inte en softporn-rulle. Det var väldigt möe stön åh bitande på läppen från den bruden. Zombierna i denna rulle är väldigt smarta, åh delvis smartare än dem levande personerna. Vilket är lite nice ändå. Men helt klart sevärd Zombie rulle, med gore och naken hud ala Italiensk stuk.
Csejthe
2014-05-21
Jag fullständigt avnjuter denna klassiker, gång på gång. Älskar man den spanska Blind Dead-serien så kan man inte motstå den här pärlan!
AlaRegularis
2014-03-23
Italiensk grindhouse-skräck av typiskt snitt. Storyn är rätt risig och skådisarna ännu sämre. Men det är bra gore och så en smula incest på det. En helt okej rulle!
Semiramis
2013-12-07
En sådär riktigt jobbigt dålig film. Jag tycker om zombiefilmer, och tycker oftast att de har något att ge, men detta var 1½ timme av mitt liv som jag inte får igen, inte ens som odöd. Vet inte när jag sett en fulare eller konstigare figur än Michael (Peter Bark).