3.4

Zatoichi 8: Fight, Zatoichi, Fight

Zatoichi blir vän med en ung kvinna på väg hem med sitt barn. När några gangsters dödar henne i tron att hon är Zatoichi bestämmer han sig för att, tillsammans med en ung prostituerad, föra barnet till dess far.

Originaltitel Zatôichi kesshô-tabi
Skådespelare Shintarô Katsu, Nobuo Kaneko, Ikuko Môri
Filmnummer 20243

idd
2008-03-31
förmodligen sämsta zatoichi hittills.. handlingen känns som om den e skriven för ett tv-avsnitt å inte en film å all tramsig kiss-humor känns fruktansvärt malplacerad.. förutom de sedvanligt stiliga svärdfajterna är filmens enda behållning hur fin zatoichis relation till barnet framställs - utan alltför mkt tramsande visas en man som älskar ett barn i en miljö där sådana manliga känslor å sådana relationer till barn inte borde accepterats.. scenen där zatoichi ammar barnet är fantastisk å otroligt modigt gjord då en sådan scen garanterat skulle provocera machokulturen även idag..
(finnsinte)
2006-07-08
En av de bästa Zatôichi-rullarna jag sett hittills (även om det inte är några jätteskillnader dem emellan). Allting funkar, bildspråket är fint, men det kunde kanske varit lite mer blod.
yangbo
2006-03-28
Som Lipton Tea säger, en hel del Lone Wold känsla i denna, vilket är väldigt skön och gör den här helt unik i serien, dock gillar jag hellre lite mer action i samurai filmer än drama, men med tanke på barnet så höjdes det ändå upp till en stabil 4 (som vanligt med Zatoichi filmerna), 18 kvar att gå!
Lipton^Tea
2005-06-16
Som sagt, jag föredrar dom Zatoichifilmer där Ichi är aningen med målmedveten och den här flirtar aningen med Lone Wolf and Cub, vilket jag mer än uppskattar.
oan
2005-05-18
mycket bättre än sjuan. det gick fram känslomässigt som zatoichifilmerna ska. synd att de blinda männen i början mest känns fåniga. mer kisande än blinda.
niebaotan
2004-06-24
En svag 4:a blir mitt betyg, hade hoppats på så mycket mer då det återigen var Kenji Misumi som regisserade.