3.5

Zatoichi 2: The Return of Masseur Ichi

Den blinde svärdsmannen Zatoichi är jagad av en krigsherres vasaller. Krigsherren är rädd att Zatoichi ska avslöja hans hemliga svaghet. När han återvänder till byn där han året tidigare kämpade mot en rival han tyckte mycket om, stöter Zatoichi på ytterligare en rivaliserande svärdsman: sin egen bror!

Originaltitel Zoku Zatoichi monogatari
Skådespelare Tomisaburo Wakayama, Shintarô Katsu, Masayo Banri, Yoshie Mizutani
Filmnummer 20157

Terran
2012-04-19
"Lone Wolf" och Zatoichi i en och samma film, självklart blir betyget högt.
foppa99
2010-04-02
Stabil Ichi. o Riktigt schysst slut.
snowman01
2009-12-03
Bra uppföljare på 1an, mer action! Slutet var riktigt bra^^
S_Griffon
2008-09-26
Jag längtar redan efter nästa film. Skönt att jag har dem på lager. Slutet i denna var så jäkla... BRA! Blir alldeles rörd när jag tänker på handlingen som ledde fram till avslutet. Skönt att veta att man kan överraskas av en så här gammal film!
MrSki
2008-09-19
Riktigt bra grejer. Mer Action i den här än den förra, som var mer karaktärsbyggande. älskar redan Zatoichi å längtar efter övriga 24 mästerverk..
Sibilisibili
2006-11-29
Karaktären Ichi känns något mer definierad än i seriens första del. Dessutom ett stundtals briljant soundtrack. Kort och koncist. Jag har, för övrigt, en misstanke om att det måhända är denna film som rent känslo- och stilmässigt låg i Leones bakhuvud när han gjorde den första Dollar-filmen. Må vara att historien kommer annorstädes ifrån, men den här filmen ligger mycket närmre spaghetti-känslan än Yojimbo. Hela sekvensen från gravplatsen till slutuppgörelsen kunde varit direkt hämtad från någon av Italiens främsta.
idd
2006-06-19
betydligt sämre än ettan, trots mer svärdfajt å ett sjysst intro ere ingen direkt substans i filmen å man undrar lite vad den egentligen handlar om.. känns mer som en del i en tv-serie än en sammanhållen film.. snyggt foto å skön stämning ger iaf ett klart godkänt!
yangbo
2006-03-21
Inte ens i närheten av 1an, men ändå väldigt bra, och man längtar efter att se nästa, 24 kvar att gå!
(finnsinte)
2006-02-22
Så här ska samurajfilm se ut.
Lipton^Tea
2005-06-16
Nummer två i serien om Zatoichi är faktiskt lite bättre än första för det är lite mer drama och intrig denna gång. Känns som en helt naturlig fortlöpning annars och Shintaro gör en väldigt bra insats som den charmige samurajen.