1.7

Zarra's Law

Om två bröder på var sin sida om lagen. När en av bröderna mördas dras den andre brodern, en före detta polis, in i den kriminella världen han trodde sig ha lämnat.

Originaltitel Zarra's Law
Regissör Juha Wuolijoki
Manus Joseph Scarpinito, Charles Kipps
Genre 2010-tal, Kriminalare, Drama
Skådespelare Brendan Fehr, Erin Cummings, Tony Sirico, Kathrine Narducci, Burt Young, Nick Sandow, Renée Taylor, Michael Badalucco, John Enos III, Kelli Barrett, Wass Stevens, Brian Tarantina, Paul Borghese, Franco Quartuccio

CodeRed
2015-03-16
Helt klart en b-rulle med ganska sävligt tempo och utfyllnadsscener men jag gillade den ändå! Gillade dialogen och skådisarna blandade och gav men skön dialog som sagt och klart mer underhållande än många "a-rullar"!

2015-02-10
Storyn tar intressanta vändningar och är inte så förutsägbar som man kanske kan tro, men det är ändå en B-film. Tony Sirico är Tony Sirico inget att klaga på där och roligt att återse Brendan Fehr i en större roll (han spelade i bl a The Faculty och tv-serien Roswell). Zarra's Law känns som en svanesång till den amerikanska maffian. Lojaliteten som tidigare sammanknöt "made men" finns inte längre i dagens samhälle och således ingen grund för en framgångsrik organisation om man när som kan få en kniv i ryggen.