1.9

XX

En skräckantologi med fyra övernaturliga och ångestfyllda mordhistorier.

Originaltitel XX
Regissör Roxanne Benjamin, Karyn Kusama, St Vincent, Jovanka Vuckovic
Manus Roxanne Benjamin, Karyn Kusama, St Vincent, Jovanka Vuckovic
Genre Drama, Thriller, Skräck, 2010-tal
Skådespelare Natalie Brown, Jonathan Watton, Peter DaCunha, Peyton Kennedy, Ron Lea, Melanie Lynskey, Seth Duhame, Sanai Victoria, Sheila Vand, Lindsay Burdge, Casey Adams, Breeda Wool, Angela Trimbur, Morgan Krantz, Christina Kirk, Kyle Allen, Mike Doyle

Supernaut
2019-08-25
Okej, men inget minnesvärt. När inte hela vägen fram, förutom den tredje delen som känns som en klassisk episod i en skräckantalogi från 80-talet.
Biberkolben
2019-02-04
NEIN.
ThyImpaler
2017-09-11
Vilken total dyngbrunn. Gör om, gör rätt.
TheHorrorfan
2017-09-10
Bra gjort var det mesta, men innebörden i alla historier har noll poäng.
ekneB
2017-08-23
4 välspelade kortfilmer, varav de 2 sista är något mer än okej. Men det vore ju dumt att kalla det här för en skräckfilmssamling. Första mer av en drama/thriller med en gore scene. 2an är ett drama, helt utan skräckelement. 3an är första filmen som tar sig an skräcken och bär på en genuin filmide som jag skulle se om den gjordes i långfilmsformat. 4an är mer mystery/thriller och har egentligen inte några skräckelement. Den är väl okej att se igenom men inte mycket mer
Tatty
2017-07-13
Kanske en aning spännande men så dålig ändå!
Asmorod
2017-07-05
Nej.
myslas
2017-02-18
I den här typen av kortfilmssamlingar brukar segmenten vara rätt ojämna. Här är alla kortfilmerna av ungefär samma kvalitet, problemet är att ingen av dem är särskilt bra.
Engravadlax
2017-02-17
1) skitkass; 2) skitkass; 3) skitkass; 4) skitkass. Känns ganska cyniskt av upphovskvinnorna att marknadsföra sitt skräp med gimmicken "kvinnor kan", för det finns kvinnor som faktiskt kan; Mary Harron till exempel (åtminstone en gång i tiden), som det inledningsvis var tänkt skulle bidra till antologin, men som helt förståeligt backade ur produktionen.