1.7

Wyatt Earp's Revenge

En åldrad Wyatt Earp slår sig ned tillsammans med en journalist från Kansas på ett hotell i San Francisco. Han återberättar hur han i sin ungdom samlade sina män och red ut för att gripa brottslingen som av misstag mördade kvinnan han älskade.

Originaltitel Wyatt Earp's Revenge
Regissör Michael Feifer
Manus Darren Benjamin Shepherd
Genre Drama, Western, 2010-tal
Skådespelare Shawn Roberts, Val Kilmer, Daniel Booko, Steven Grayhm, Matt Dallas, Scott Whyte, Levi Fiehler, David O'Donnell, Diana DeGarmo, Trace Adkins, Caia Coley, Kaitlyn Black, Wes Brown, Mason Cook, Lyle Kanouse, Wilson Bethel, Brian Groh, Martin Santander

Rele
2016-10-16
En svag western. Jag ger en etta.
Jamesa
2016-10-16
Nej, det här var inte bra, vare sig manus eller skådespel. Får ändå en 2:a, då det gick att se igenom utan att känna att man bara ville stänga av och att man ändå ville se slutet.
petson81
2013-07-23
Skräp och otroligt världelös
RichardEk
2013-07-08
En tråkig besvikelse trots att den handlar om en så sägomspunnen person som Wyatt Earp. De moraliska frågorna behandlas efter en antingen-eller logik, miljöerna vävs inte in i berättelserna, skådespelarna - som överlag är nya skådespelaransikten vilket är uppfriskande - verkar inte ha det stöd och manus som krävs för att kunna göra en bra insats, actionscenerna är oinspirerade, och den annars bra Val Kilmer verkar trött och inte alls med på noterna. Se hellre någon av de tidigare filmerna om Wyatt Earp, Kasdans version från 1994 med Costner och Cosmatos version från 1993 med Russell (och Kilmer) är flera klasser bättre.
XJR
2013-01-24
Nej, detta var inget att glädjas åt. Var knappt jag kunde hålla mig vaken, och det säger väl allt. Jag skäms å Kilmers vägnar. Enda behållningen var väl Doc Holliday. Är dock snäll idag och ger den en (svag..) 2.
jonbo
2012-06-03
Skådespelet är fantastiskt.
Portugallien
2012-05-14

2012-05-10
När det tycks som att de spenderat majoriteten av filmens budget på att få Val Kilmer att medverka inser man snabbt att detta är en skräpfilm. Ett affischnamn räcker inte långt. Torrt manus och svagt skådespel rakt igenom. För enkelhetens skull avrundar jag snabbt med att rekommendera er filmälskare att undvika denna film. 2 av 10.
Gyllenbock
2012-05-04
Nä, detta var inte bra. Stelt och utan engagemang. Storyn i sig är en klassiker men tyvärr höll inte denna film någon klass alls.
dudson
2012-04-30
Uselhet i sinn renaste form! Kilmer försöker spela Wyatt Earp med en fet lös mustach till sinn hjälp. doooh doooh..