2.7

World Cinema

En redneck skall besöka en biograf som visar film från hela världen och diskuterar vilken han skall se med biografens receptionist.

Originaltitel World Cinema
Regissör Joel Coen, Ethan Coen
Manus Joel Coen, Ethan Coen
Genre Kortfilm, Komedi, 2000-tal
Skådespelare Josh Brolin, Grant Heslov, Brooke Smith

StureStenhög
2019-05-15
Småtrevlig och småkul bagatell, och en sympatisk liten hyllning till filmmediet. Josh Brolin helt rätt för rollen. Lite för meningslös för att nå upp till en trea dock
2019-01-17
Svårt att sätta fingret på exakt vad men det är något otroligt charmigt över Josh Brolins cowboy karaktär och hur han verkligen gillade den turkiska filmen. Fin liten kortfilm som roade mig väldigt! Stark trea.
Sodastream
2015-03-31
Någon som såg den här och sedan direkt knappade in "Climates" på imdb? :D
Ima_Tree
2013-01-27
Ja vad ska man säga. En cowboy går på bio. Bra men lite menlös snutt.
annihilat0r
2012-12-15
"World Cinema" är en småtrevlig film av bröderna Coen. Josh Brolin briljerar. Lättsam och skön – men möjligen en aning betydelselös.
Adoniram
2012-01-05
Trevlig bagatell för cineaster. Måste se den turkiska filmen.
ziferN
2011-08-27
Härlig och underhållande dialog!

2010-11-07
tycker bra om josh brolin...bra kortfilm av coen brothers
Scriptures
2010-08-11
Det är gött att filmtipset har med kortfilmer också, men de borde fixa så att man kan checka en film utan att ge den betyg. Jag gillade den här mycket korta filmen, mest för Josh Brolin som helt enkelt är ultimat. Måste rekommendera W. för er som missat den.
AddeColciago
2010-05-19
Egentligen tycker jag inte man kan betygsätta sånt här, men eftersom jag gjorde ett undantag för Woody Allen kan jag lika gärna göra det för Coens as well. Den här var faktiskt rätt rolig dessutom. Kontenta: Finkultur kan tilltala det enkla folket, det gället bara att sätta sig ner med vidöppna ögon och ett öppet sinne.