2.8

Wonderful World

Vad krävs egentligen för att revidera ens livsinställning? Misslyckade barntrubaduren Ben Singer, spelad av Matthew Broderick, får sin minst sagt cyniska världsbild bekräftad när hans älskvärde rumskompis Ibu faller i koma. Men en dag flyttar Ibus senegalesiska syster in och utmanar plötsligt tillvaron.

Originaltitel Wonderful World
Regissör Joshua Goldin
Manus Joshua Goldin
Genre Drama, Romantik, 2000-tal
Skådespelare Matthew Broderick, Ally Walker, Sanaa Lathan, Jodelle Ferland, Philip Baker Hall, Michael K Williams, William Ragsdale, Jesse Tyler Ferguson, Christy Reese

CameraObscena
2010-08-26
Dessvärre på tok för förutsägbar dramaturgi, men visst, den har rätt i ett -- genomgående -- tema: bitterhet är en dålig ursäkt! Betyg: En lättöl.
Mexikanen
2010-06-08
Tycker den är rätt bra faktiskt. Känns inte alls full av massa klyschiga, klassiska hollywood scener. Broderick gör rollen bra också. Trevligt film som defintivt är värd en trea.
haracuna
2009-12-21
escaperel: håller med!
Lukinx
2009-12-20
Lite seg, men ändå lagom engagerande.
escaperel
2009-11-03
Shit, det här är ju egentligen precis varför jag ogillar amerikansk film idag men jag kan inte låta bli att tycka den är rätt så mysig.