2.1

Wonder Woman 1984

Vi snabbspolar till 1980-talet när Wonder Woman ställs inför två helt nya fiender: Max Lord och The Cheetah.

Originaltitel Wonder Woman 1984
Alternativ titel Wonder Woman 2
Regissör Patty Jenkins
Manus Patty Jenkins, Dave Callaham, Geoff Johns
Genre Action, Äventyr, Fantasy, 2020-talet
Skådespelare Gal Gadot, Chris Pine, Kristen Wiig, Pedro Pascal, Robin Wright, Connie Nielsen, Lilly Aspell, Amr Waked, Kristoffer Polaha, Natasha Rothwell, Ravi Patel, Oliver Cotton, Lucian Perez, Gabriella Wilde, Kelvin Yu, Stuart Milligan, Shane Attwooll, David Al-Fahmi, Kevin Wallace, Wai Wong, Doutzen Kroes, Hari James

Skapad 2021-11-05 av Visse93
Gal Gadot är nu tillbaka som Wonder Woman i denna uppföljare "Wonder Woman 1984" och är regisserad av Patty Jenkins. Filmen är baserad på dc comics Wonder Woman som skapades av William Moulton Ma...   Läs mer »

karlmats
2022-02-01
Det här var riktigt risigt. 150 minuter är alldeles för långt. Baddingarna är alldeles för tama. Kristen Wiig är felcastad. Chris Pine känns bara trött och gammal och det gnistrar inte för en sekund mellan honom och Gadot. Första två timmarna går på sömngångarläge och sista halvtimmen ballar ur så mycket att man funderar på om alla bara sket i det eller om man tyckte det här var en bra utveckling av sitt redan undermåliga manus. Gadot gör väl det hon kan med sina begränsade skådespelarkunskaper, hon är långt ifrån problemet här, men vill man se henne som Wonder Woman finns det ingen som helst anledning att se den här. Vill man se en badding som ser ut som en utkastad gatukatt kan man faktiskt hellre se Cats, där är iaf Taylor Swift med och den är betydligt kortare. Fan t.o.m. Pedro Pascal lyckas göra en besviken. Men det blev bra material till ett movie pitch meeting iaf, det ska man ge dem. Men det är fortfarande en 1a.
vonadel
2021-12-15
Hade väl inga jätteförväntningar på denna, men premsissarna kändes ändå bra. 80-talet liksom, borde ju funka. Ligger lite i tiden. Men nja, ibland blir det väl lite nostalgiskt charmigt, men inte tillräckligt. Tycker inte heller den var så färgsprackande som jag trodde den skulle vara. Och så måste ju filmerna vara så långa nu för tiden. Lite drygt. Bäst var nog post-credits scenen. Med nöd o näppe godkänd. 5/10
2021-11-21
Känns som att WW84 fått för mycket skit. För så dålig är den inte. Snygga färger och bra driv räcker långt. För personligen bryr jag mig inte speciellt mycket om storys i varken DC eller Marvels filmer. Trist skurk dock.
fridenpaden
2021-08-13
Jag önskar att filmen hade bättre manus. I take it back. Egentligen är jag totalt ointresserad, såg bara filmen för att den var gratis.
Afflicter
2021-04-15
Det krävs att man sväljer ganska många högtflygande koncept, men det är en överraskande okej film sista slutligen, åtminstone bättre än första. Ingenting slår dock Zimmers soundtrack, vilket helt tydligt är inspirerat av hans eget soundtrack till Man of Steel.
myslas
2021-04-11
Det finns delar som är underhållande men handlingen är otroligt dum. Nära ettan.
ilgoga
2021-04-03
Bland det sämsta jag sett på länge. Allt känns ihopslumpat utan någon vidare konsekvens. Försöker kanske göra någon charmig call back till 80-tals äventyr men det missar totalt (om det nu var tanken). Väldigt konstig uppföljare till en helt ok film. Gadot är charmig men det räcker inte på långa vägar för att göra något av denna röriga smörja.
RichardEk
2021-03-28
Håller tyvärr inte hög nivå. Ett generiskt manus tillsammans med tam action är inte en bra kombo. Lägg sedan till irriterande låg nivå på förmedlandet av den sedvanliga sensmoralen och inte ens Gal Gadots utstrålning kan rädda vad som är nära ett pekoral.
HerrNenne
2021-03-19
Tyvärr en besvikelse efter första. Främst så fungerar inte storyn överhuvudtaget, det finns ingenting där. Det är varken spännande eller har någonting att säga. Helt okej att se på. Bästa är flygscenen, men det kan ju bero lite på ett kick-ass soundtrack.
Little_gila
2021-03-18
Vilken svår film att sätta betyg på. Jag skulle vilja ge den 2,5. Den känns lite rörig och överdrivet lång.