3.4

Wonder Boys

Grady Tripp arbetar som universitetslärare samtidigt som han skriver på sin andra roman, som aldrig vill bli riktigt färdig. Samma dag som hans fru lämnar honom får han veta att hans älskarinna är gravid, och hans agent kommer på besök för att pressa honom att göra färdigt romanen. Som om inte detta vore nog försöker han skydda en av sina studenter, som har stulit från älskarinnans make, och skjutit hans hund. Och detta är bara början.

Originaltitel Wonder Boys
Regissör Curtis Hanson
Manus Steven Kloves
Genre Drama, Komedi, 2000-tal
Skådespelare Michael Douglas, Tobey Maguire, Katie Holmes, Frances McDormand, Robert Downey Jr, Rip Torn, Jane Adams (II), Alan Tudyk, Richard Knox, MIchael Cavadias, Richard Thomas, Philip Bosco

Skapad 2019-12-17 av krufo
Den medelålders College-proffessorn Grady Tripp (Michael Douglas) har skrivit en bok, the Arsonist's Daughter, för sju år sedan. Den blev en stor succé och många väntade på en andra roman, men ...   Läs mer »

araka
2013-11-22
filmer som är så här bra kan man bara ge en femma. jag säger bara grattis till er som inte har sett den än.

2013-05-07
Överskattad. Orkade inte ens se filmens sista minuter. Tråkig dialog och ointressanta karaktärer...
vampire_87
2013-04-28
Den här filmen var helt okej, jag tyckte att det kunde ha varit mer om skrivande och mindre om det andra kaoset som den här filmen innehåller. När det gäller Michael Douglas så spelar han som vanligt väldigt bra, och Tobey Maguire är också helt okej. Den som lyser starkast tycker jag är Robert Downey Jr. Jag blev rätt förvånad av att se honom i filmen, men jag blev även väldigt glad. När det gäller Tobeys karaktär så blev jag lite irriterad över vissa av hans handlingar, men jag tyckte även synd om honom. Jag kan även relatera till hur professor Tripp mår, för att han verkar ha skrivkramp och det är ett rent helvete, det vet jag också. Nåväl... jag gillade den men den var lite rörig och kaotisk emellanåt.
Gigi1943
2013-04-10
På nåt vis tyckte jag den var ganska meningslös, vad var målet med filmen? Men Douglas är ju alltid bra, betygen pendar mellan 2 och 3 men idag var jag lite tjurig så det fick bli en stark tvåa!
Sznax
2013-02-16
Ett ganska trevligt drama. Hade man kapat bort försöken till humor (alla farsartade scener) så hade filmen varit mycket bättre, för de skär sig ganska mycket mot resten av filmen. Bra skådespelare och en ganska charmig historia utan några direkt svaga partier. Betyg 6.0
xhalelife
2012-08-19
Riktigt mysig film måste jag säga, en stark trea får det bli. Robert Downey Jr är en favorit hos mig och här levererar han definitivt, resten av rollbesättningen är också toppen, men Robert lyser starkast. Inget extremt djup i handlingen och inte någon enorm sensmoral i denna film, men väl värd varenda spenderad minut.
Kebaa
2012-08-16
Skön film, alla karaktärer var så chill. Den vann inte så mkt på narratorrösten, men det drog inte ner heller.
Minik?
2012-05-05
Ååh skippa voiceovern FFS! Fan vad den bara förstörde.
Podpolkovnik
2012-02-23
En film med potential. Dock realiseras den inte. Douglas i huvudrollen engagerar inte. Kameraarbetet är trött och oinspirerat.
pokerfacedpots
2012-01-27
Scenen som slutar med att papprena flyger iväg är så komisk och helt obetalbar! Jag grät av skratt. Michael Douglas är en favorit och den här rollen är perfekt, och Robert Downey Jr är också bra i filmen.