3.4

Wolfwalkers

Robyn och hennes far reser till Irland för att utplåna den sista vargflocken. Men allt förändras när Robyn blir vän med en egensinnig flicka från en mystisk stam som sägs kunna förvandlas till vargar om natten.

Originaltitel Wolfwalkers
Regissör Tomm Moore, Ross Stewart
Manus Will Collins
Genre Animerad, Familjefilm, Äventyr, Fantasy, 2020-talet
Skådespelare Sean Bean (röst), Honor Kneafsey (röst), Maria Doyle Kennedy (röst), Simon McBurney (röst), Tommy Tiernan (röst), Nora Twomey (röst), Eva Whittaker (röst), John Morton (röst), Paul Young (röst), Amy Dunne (röst)

HerrNenne
2022-04-04
2021-08-04: Känns som om det här är en film som är som alla de bra delarna från Secret of Kells. Jag gillar det väldigt mycket. Önskar bara att farsan inte var en sån dummerjöns.
Ful_fisk
2021-09-01
Absolut en fin film, trivsam stämning, mycket hjärta och fina animationer. Så långt bäddat och klart för en solklar fyra. Men för att vara en icke-Disney så lutar den så oerhört mycket mot alla Disneys klichéer. Framför allt har de plockat alldeles för mycket från Modig; miljö, huvudperson, konflikt, fadersgestalt, nästan allt är därifrån. Och då var ändå Modigs största brist att DEN plockade alldeles för mycket från andra filmer, främst då Draktränaren och Björnbröder. Den klassiska huvudpersonen i ett barn som drömmer om att bli en stor krigare brukade vara en pojk-kliché, nu är det istället en flick-kliché. Kändes kanske fräscht när Modig kom, nu är även det gjort till döddagar. Återigen, jag gillar den här filmen, och min trea är stark. Det är bara tråkigt att sådan god potential till något rent lysande slösas bort på alla dessa genrekonventioner som gör filmen så kolossalt förutsägbar att man efter första halvtimmen kan lista ut exakt vad den resterande timmen kommer att bestå av.
ShenLong
2020-12-20
alltså ojoj oj. som vanlig är det grymmt snyggt. men ack ack ack vad den här led av frustrerande huvudperson. en relation som fick stor fokus och inte ledde någon vart. en loop av frustration. slet mitt hår i tvsoffan. så synd. så väldigt synd t
myslas
2020-12-16
Årets bästa animerade film.