1.9

Vittra

Albin blir tipsad om ett till synes obebott hus långt till skogs och tar med flickvän och polare för en weekend av reunion och party. Men underjordens varelser, varelser som kan sluka dig med bara en blick, är inte glada över besöket.

Originaltitel Wither
Regissör Sonny Laguna, Tommy Wiklund
Manus Sonny Laguna, David Liljeblad, Tommy Wiklund
Genre Skräck, 2010-tal
Skådespelare Patrik Almkvist, Lisa Henni, Patrick Saxe, Johannes Brost, Amanda Renberg, Jessica Blomkvist, Max Wallmo, Anna Henriksson, Ingar Sigvardsdotter, Ralf Beck, Sanna Ekman, Julia Knutson, Jessica Darberg

sven_usling
2019-11-18
Det jag aldrig förstått med filmskapare som dessa är att dom säger sig vara skräckfilmsfantaster... men ändå går dom i varenda fälla som ALLA dåliga skräckisar någonsin gått i. Det är ok att underhållas av Fredagen den 13:e filmerna, men de är, objektivt, usla filmer. Varför försöker man inte göra något seriöst istället för det här? Vissa effekter är bra, skådespelarna är kassa och det är aldrig varken spännande eller skrämmande. Om det inte vore för det faktum att det är tråkigt, så hade det kunnat räknas som en komedi, men tempot är för lågt för att det ska funka ens.
PeterTheW
2018-08-23
Kul med Brost

2015-06-13
Dålig svensk variant på Evil Dead. Tyvärr på tok för låg budget och standardmässigt upplägg för att den ska kunna bli bra. 2/10
2015-01-09
Min patriotism när det gäller svensk film kommer antagligen aldrig att visa sig, men detta var åtm ett gott försök. Evil Dead på dekis med gott om blodigheter och en del snaskiga effekter - så på det planet får den godkänt. Men det vanliga problemet kvarstår då manuset är dåligt och de stapplande sista 20 minuterna känns som ren utfyllnad i strävan om att uppnå de magiska 90 minuterna. Kortad och mer intensivitet och tempo kunde gjort denna till en riktig skräck och gorefest.
Harkaiden
2014-04-27
Missad potential. Det finns bra grejer här, men man skrattar mer än blir skrämd. Det här med korkade tonåringar (som ser ut som 25-åringar) måste inte vara en faktor för sakens skull. Gör bättre! De bra grejerna låg hos filmens specialeffekter och Johannes Brost.
soylent
2014-04-09
skönt att se dom dö
Asmorod
2014-04-09
Alltså... fuck bottenbetyg, Vittra är ju bra på riktigt!
Noseman2005
2014-04-02
Alla beter sig precis så korkat som man kan förvänta sig. men på det stora hela taget var det en trevlig, amatörmässig variant på Evil Dead möter en fetare version av REC-zombien. Ser fram emot mer. :) 5/10
Korben_Dallas
2014-03-16
Jo men helt okej. bra gore effekter å så och sätt många liknande filmer som håller sämre klass än de här, rätt så tråkigt att all skräck börjar så kvickt, hade gärna sätt början på nån romantik och lite mer ungdomspartaj men ändå glad över att svensk film ger sig ut på sån här mark. Svag 3:a
AlbertSpica
2014-03-16
Aldrig sett en film som haft så bråttom med att få börja med sina skräck element, rätt kassa skådisar men brost är skön. Vissa effekter ser bra ut och det syns att dom har försökt, men den saknar originalitet och sista 30 min känns som 90, betyget slutar på en jävligt svag 2a.