2.7

With Honors - lära för livet

Monty är student vid Harvard och har just skrivit färdigt en uppsats när hans dator kraschar. När han går med sin utskrift till kopiatorn tappar han papperen genom ett galler. Under gallret bor en uteliggare som inte är sen att utnyttja situationen, han börjar sälja tillbaka uppsatsen till Monty - en sida i taget mot mat och husrum.

Originaltitel With Honors
Regissör Alek Keshishian
Manus William Mastrosimone
Genre Drama, Komedi, 90-tal
Skådespelare Brendan Fraser, Joe Pesci, Moira Kelly, Patrick Dempsey, Josh Hamilton, Gore Vidal, Melinda Chilton, Mara Brock Akil

ziferN
2012-05-14
Charmig, smårolig och underhållande film där Joe Pesci är som vanligt bra och det är han som gör filmen, för utan honom hade filmen nog inte varit lika underhållande. Dock så tar filmen en vändning med mera drama mot slutet och styrker komedin nästan överhuvudtaget, jag hade även önskat mer komik ifrån Pesci's sida. Men helt ok tidsfördriv!
2009-03-02
Som en mycket slätstruken, moralpredikande, charmlös och sliskig Fisher King. Visst kan man se den, men det är betydligtt bättre att låta bli. (5-/15)
NoWireHangers
2007-11-25
Den ligger nånstans på gränsen mellan en tvåa och en trea. Lite för sentimental. Alltid kul att se Gore Vidal dock.
Bomkia
2007-11-24
Småtrevlig rulle med duktig Pesci. 3a.
TowaLie
2007-11-24
jättefin..!
O´Reilly
2007-11-09
Ja, Joe Pesci får ju min 2:a iaf.
Cp-arnie
För ostig...
nazanin
2007-06-24
haha de e ju han från greys anatomy ^^
PatriqBateman
2007-06-24
Underhållande litet fyllo som egentligen är ett geni. Fin liten film, som definitivt är värd att se.
sethgecko
2005-05-08