2.2

Witchboard 2 - Djävulen röst

En ung tjej, Paige, får meddelanden från en annan (död) kvinna via ett Ouija-bräde som hon hittat i lägenheten hon flyttat in i. Anden hon kommunicerar med påstår sig ha bott i lägenheten före Paige, och att hon blev mördad...

Originaltitel Witchboard 2
Alternativ titel The Devil's Doorway
Regissör Kevin Tenney
Manus Kevin Tenney
Genre Skräck, Mysterium, 90-tal
Skådespelare Ami Dolenz, Christopher Michael Moore, Laraine Newman, Timothy Gibbs

ItalyErik
2024-03-22
Sämre än ettan men inte en dålig film, tvärtom är den ganska underhållande och kuslig om man står ut med det värdelösa skådespeleriet (hon som spelar huvudrollen är gräslig men snygg) i klass med valfri 90-talssåpa. Schysta kameraåkningar!
Dele
2022-04-28
Några hyfsat effektiva scener med fina kameraåkningar men på det stora hela en standardskräckis på beprövat manér med stereotypa karaktärer och ingredienser.
amam
2017-05-16
Sjukt mycket 90-tal i den här filmen. Inga överraskningar, inget som står ut. Ganska typisk dussinfilm.
dudson
2015-12-13
Standard 90tals skräckis i berättande och utförande. Den där pinglan var Nice att titta på. 2+
Adeoo
2014-06-04
Jag tycker denna är bättre en den första! Bättre skådisar, dock var det inte så dåliga skådisar i den första heller. Gillar Ami Dolenz karaktär mer än Tawny Kitaen. 6/10
Ondskapt
2011-10-26
Förvånansvärt bra rulle som faktiskt spöar ettan. Här skippar man det träiga dramat som plågade ettan, tackar för det. Pajiga effekter och lite fräna dödsfall samt en story man åtminstone bryr sig om lite.
2011-06-17
En B-skräckis i snygg kostym. hyfsade effekter och en handling som går åt exakt det håll man förväntar sig. Snygg tjej dessutom.
nicci
2007-12-06
smått underhållande men otroligt förutsägbar
Christofer
2005-06-30
Inget vidare, som ettan ungefär...
Agfilm
2003-04-27
Det finns en del läcker kameraanvändning (som liknar en del Tenney tidigare gjort) som gör det hela hyffsat kul att se...