1.5

Wishmaster 4: The Prophecy Fulfilled

Djinnen blir frisläppt och försöker lura till sig tre önskningar av den intet ont anande uppväckaren Lisa. Djinnen möter dock på oväntat motstånd från en ängel som är utsänd att förgöra både Lisa och om inte det funkar - djinnen själv.

Originaltitel Wishmaster 4: The Prophecy Fulfilled
Alternativ titel Wishmaster: The Prophecy Fulfilled
Regissör Chris Angel
Manus John Benjamin Martin
Genre Skräck, 2000-tal
Skådespelare John Novak, Tara Spencer-Nairn, Michael Trucco, Victor Webster

Robkiller
2021-10-30
Rätt risig den här med, men har väl sina stunder.
2019-01-27
Har aldrig sett denna film, men jag tror knappast den är bättre än de tidigare filmerna...
2018-12-04
Efter risiga del 3 blev jag glad när den här visade sig vara helt okej - den första halvtimman dvs... Sen återgås det till fula effekter och snurr i storyn. Dock vassare är 3:an och kanske även 2:an.
amam
2017-07-05
Sjukt utpräglat sent 90-tals estetik i den här filmen. Tyvärr så är det också det bästa med filmen.
dudson
2016-12-10
Klart den bästa av Wishmaster filmerna. Snyggt gjord. Mkt fin Gore. Nakenhet. Skön onding snubbe. Samt bra story. 3+
snöbrigad
2014-06-03
Helt klart den bästa i serien. Djinnen förärades äntligen med en egen hjärna och storyn är äntligen intressant. Sidospåret med huntern är dock helt överflödigt.
snöbrigad
2014-06-03
Podpolkovnik
2012-03-30
Troligen den minst dåliga i Wishmasterserien. Vissa saker drar ner - exempelvis onödigt utdragna och taffligt koordinerade slagsmålsscener med svärd.
answai
2012-03-20
För en gångs skull är Djinnen lite smart.
Halofreak92swe
2012-01-25
Lite bättre än trean men sämre än ettan och tvåan. Blev besviken över slutet.