2.8

Wish You Were Here

Fyra vänner åker iväg på en sydostasiatisk semester. Endast tre kommer tillbaka. Dave och Alice återvänder hem till deras unga familj desperat efter svar om Jeremys mystiska försvinnande. När Alice syster Steph återvänder, inte långt efter, avslöjas en otäck hemlighet om natten då hennes pojkvän försvann. Men det är bara den första av många. Vem bland dem vet vad som hände den där ödesdigra natten när de dansade under en fullmåne i Kambodja?

Originaltitel Wish You Were Here
Regissör Kieran Darcy-Smith
Manus Kieran Darcy-Smith, Felicity Price
Genre Drama, Mysterium, 2010-tal
Skådespelare Felicity Price, Joel Edgerton, Teresa Palmer, Antony Starr, Nicholas Cassim, Otto Page, Isabelle Austin-Boyd, Tina Bursill, Valerie Bader, Pip Miller

bryngel
2013-03-04
Edgerton är briljant. Tvärt om tycker jag skådisarna måste jobba hela tiden för att hålla filmen intressant, med sämre skådespelare hade jag stängt av. En bra idé som slarvas bort lite för mycket. Men ändock klart värd en trea.,
Sznax
2012-11-13
En ganska bra idé förstörs av ett riktigt svagt manus som när filmen är över inte har kommit längre än början. Okej skådespelare men de behöver inte göra särskilt mycket. Musiken är ganska risig och alla flashbacks fungerar inte riktigt. Betyg 4.1
filmfreak1
2012-09-12
Joel Edgerton är enastående!