3.4

Wings of Hope

År 1971 försvann utan några spår ett passagerarflygplan med 92 människor ombord i den djupaste peruanska djungeln. Efter tio dygn beslöt man sig för att avbryta det intensiva sökandet efter överlevande från kraschen. På den tolfte dagen trädde den då sjuttonåriga Juliane Koepcke fram ur djungeln som enda överlevande.

Originaltitel Julianes Sturz in den Dschungel
Regissör Werner Herzog
Manus Werner Herzog
Genre 90-tal, Dokumentär

Tonti
2017-12-17
Väldigt enkelt gjord men en av de mest otroliga historier jag stött på och metoden att följa i fotspåren funkar mycket bra. Tycker även att Juliane är en fascinerande person på sitt lågmälda sätt.
#54
2014-02-15
Mycket fascinerande historia. Presentationen är kanske inte på topp dock.
DanielMott
2008-06-29
Sällsam kvinna och Herzogdokumentär, så jävla bortglömd är den väl inte dock?
vamstad
2008-05-10
Intressant historia och Juliane är Tarzan i skepnad av en liten bekvämviktig tysk dam i blå tröja. Kanske den hårdaste personen i filmhistorien.
LosBandidos
2006-04-22
Känns inte riktigt bra att ge den här samma betyg som the island, men om jag skulle vilja ändra på det är det helt klart the island som får maka på sig..
Creap
2006-04-06
"efter några dagar såg jag stora maskar och fluglarver krälades i mitt djupa sår, då började jag bli lite orolig". galen tjej. underbar film.
Hangaround
2006-01-30
Det Herzog utsätter människor för i sina dokumentärer är ofta mer än vad man tror att dessa skulle kunna tillåta honom att göra. Precis som "Little Dieter Needs to Fly" tar han med Juliane ut i djungeln för att följa spåren av hennes eget förflutet. Ännu en i mängden av lysande, men mycket bortglömda, Herzogfilmer.