2.9

WildLike

Mackenzie, en problemfylld tonårsflicka, skickas iväg av sin kämpande mamma att bo med sin morbror i Juneau, Alaska, men tvingas snart fly därifrån för att hitta en väg tillbaka till Seattle.

Originaltitel WildLike
Regissör Frank Hall Green
Manus Frank Hall Green
Genre 2010-tal, Äventyr, Drama, Thriller
Skådespelare Ella Purnell, Brian Geraghty, Nolan Gerard Funk, Bruce Greenwood, Diane Farr, Ann Dowd, Joshua Leonard, Julia Forster, Teddy Kyle Smith, Elias Christeas, Bradford James Jackson, Erick Robertson

StureStenhög
2016-05-01
Det går inte att komma ifrån att den här rör sig i ett välbekant indieträsk, men den är ändå klart bättre än den genomsnittliga filmen i det träsket. Jag gillar dessutom den här typen av upplägg, och relationen mellan huvudpersonerna växer fram så naturligt som man rimligen kan begära. Mycket tack vare två duktiga skådespelare och ett manus som inte tycker sig behöva säga allting rakt ut. De vackra miljöerna bidrar även de till att det här blir en angenäm filmupplevelse
Hallkatla
2015-09-29
Huvudpersonen i den här filmen har hamnat bland top 3 mest irriterande huvudperson jag fått följa. Men Storyn håller, om än något förutsägbar med ett rätt sladdrigt slut. Jag har även en stor svaghet för vildmarksfoto.