2.5

Wildland

När Idas mamma omkommer i en bilolycka placeras den 17-åriga tjejen hos sin moster och vuxna kusiner. Idas nya hem är fyllt av kärlek, men i kraft av familjens kriminella livsstil blir det allt svårare och svårare för Ida att skilja på våld och kärlek. Snart förstår hon vad hennes mamma försökte fly ifrån.

Originaltitel Kød & Blod
Regissör Jeanette Nordahl
Manus Ingeborg Topsøe
Genre Drama, Kriminalare, Thriller, 2020-talet
Skådespelare Sandra Guldberg Kampp, Sidse Babett Knudsen, Joachim Fjelstrup, Elliott Crosset Hove, Besir Zeciri, Carla Philip Røder, Sofie Torp, Omar Shargawi, Maria Esther Lemvigh, Helene Ilse Lyhr Enzenberg, Frida Sejersen, Marie Knudsen Fogh, Henrik Vestergaard, Benjamin Kitter

2024-01-03
Dansk diskbänksdramatik, men med en ständigt närvarande otrevlig stämning. Storyn kunde utvecklats mer och man hann inte "lära känna" karaktärerna.
Hanness
2023-08-23
Bra film men mörk och huvudpersonen gestaltar verkligen ett trasigt och bräckligt liv.
2021-12-13
Man får följa en ung och tillbakadragen tjej i hennes nya familj efter moderns bortgång. Vid första anblick en ganska vanlig familj, men familjen är allt annat än den trygghet som hon behöver. En kritikerrosad film som är närgången, tragisk och med en del starka scener. Jag tycker att kvinnorna/tjejerna i filmen är särskilt minnesvärda, vilket kanske beror på att det för ovanlighetens skull är enbart kvinnor bakom regi och manus. En klar trea.