1.8

Wild Wild West

James West och Artemus Gordon är två hemliga agenter som jobbar för USAs president, Ulysses S. Grant. Båda kallas till Vita Huset och uppmanas att tillsammans utföra ett uppdrag: att finna den man som ligger bakom kidnappningen av världens främsta vetenskapsmän. Förutom att de båda är mycket tveksamma till att jobba ihop då deras arbetsmetoder skiljer sig som dag och natt, får de oväntat och inte helt oönskad hjälp av den vackra Rita Escobar. Samtidigt finner de en värdig motståndare i den briljante och avskyvärde Dr. Arliss Loveless.

Originaltitel Wild Wild West
Regissör Barry Sonnenfeld
Manus Jeffrey Price, SS Wilson, Peter S Seaman, Brent Maddock
Genre Komedi, Action, Western, Science Fiction, 90-tal
Skådespelare Will Smith, Kevin Kline, Kenneth Branagh, Salma Hayek, M Emmet Walsh, Ted Levine, Frederique Van Der Wal, Musetta Vander, Sofia Eng, Bai Ling, Garcelle Beauvais, Mike H McGaughy, Rodney A Grant, Buck Taylor, EJ Callahan

2020-01-10
Att man en gång i tiden betalade pengar för att se den här smörjan är för mig en gåta idag...
2019-08-10
Sanslöst unik film när det kommer till komedi genren. Svårt avgöra om man ska avsky eller älska den... Extremt underhållande är den då allt. Tycker den känns modernt filmad även efter 20 år har gått, och med sin sköna steam- punk feeling. Sen uppfriskande sexsistisk. Branagh är grymt kufig i sin skurk roll.#) 2+
Jamesa
2016-05-19
Dålig film som egentligen inte håller för att kollas igenom.
Rele
2015-03-27
En dålig film.
Zipper
2015-02-08
Skräp.
2014-10-30
En film som inte är särskilt bra. Den kan kanske underhålla en kväll när man har riktigt tråkigt men man ser den nog inte mer än en gång och därför vill man inte ha den i samlingen i heller. Skådespelarinsatsen är sådär. Will Smith och Kevin Kline spelar väl ganska bra plus några andra som är med.
Livskraft
2013-12-30
Det värsta som gjorts tillsammans med Men in Black 2 och After Earth!!

2013-09-08
Ok film.
LTT86
2013-08-21
En film som jag tycker är mycket dum, men är samtidigt en älskat film, som är dum men man kan njuta av.
Kaux
2013-07-16
Trodde att jag var för trött för att kunna uppskatta den, men nu i efterhand.. njaee ingen bra film men har svårt att ge ettor