3.2

Wild Tigers I Have Known

Drama om Logan, en 13-årig pojke och hans sexuella uppvaknande och sakta accepterande av sin kärlek till Rodeo, den tuffaste killen i skolan.

Originaltitel Wild Tigers I Have Known
Regissör Cam Archer
Manus Cam Archer
Genre Drama, 2000-tal
Skådespelare Malcolm Stumpf, Fairuza Balk, Patrick White, Max Paradise, Kim Dickens, Tom Gilroy

2017-10-29
Lite seg film, men den är helt okej....
Hylinder
2016-07-31
Tyckte om filmen. Men fick fundera en del över den. Såg den en andra gång, och efter en tid ytterligare en gång. Den har ett djup som jag känner är intressant. Hela upplägget tilltalade mig.
FelixFTM
2012-03-10
Jag brukar älska filmer som är annorlunda eller lite småknepiga, men den här filmen kändes tråkig, långdragen och poänglös. Det kändes mest som om de gjorde den konstig för sakens skull, och inte för att förmedla någon speciell känsla eller mening.
DanielMott
2009-05-11
Cam Archers långfilmsdebut producerades av bland annat Gus Van Sant, en av regissörens idoler. Det är en indiefilm om Logan, en 13-åring som börjar upptäcka sin (homo)sexualitet. Wild Tigers I Have Known har sina stunder men också sina bitvis ganska påfrestande indie-shenanigans. En tafatt tvåa.
Kirikou
2009-04-04
Jag tyckte mig inte se Lydia Lunch nånstans...
NEJDÅ
2008-06-23
tyckte om den, även om jag förstår föregående kommentarer om att det blir lite väl konstfilmsklyschigt ibland. men det funkar för mig.
Jolev
2008-05-11
Bra film! snygg, kläderna ,musiken. lite mystisk. Jag gillar det
arroy
2008-05-09
Det märks att Gus Van sant har haft ett finger med i spelet.
fofilolipopopa
2008-05-01
jag tror att jag, om jag någonsin får tag på den, kommer att gilla den här betydligt mer än någon annan här.. har sett ca 20 min, och det var verkligen måste se- känsla som upptod.
ChrisSuede
2008-04-19
Utanförskap, pubertetsfrågor, udda. Försöker mer än den ger i mina ögon.