2.2

Wide Awake

För 10-åriga Joshua har hans morfar alltid varit den som stått honom närmast, och hjälpt honom i hans uppväxt. Men när morfar dör står Joshua plötsligt helt ensam utan några som helst svar på livets frågor. Hans föräldrar har ständigt annat i tankarna och lärarna på hans stränga, katolska pojkskola plockar sina svar direkt från bibeln. Joshua beslutar sig för att själv söka svaret på om Gud verkligen finns, för att vara säker på att morfar mår bra uppe i himlen. I sin väntan på ett tecken möter han sin första förälskelse samtidigt som han får hjälp på vägen av en basebolltokig nunna.

Originaltitel Wide Awake
Regissör M Night Shyamalan
Manus M Night Shyamalan
Genre Drama, Komedi, Familjefilm, 90-tal
Skådespelare Joseph Cross, Timothy Reifsnyder, Dana Delany, Denis Leary, Robert Loggia, Rosie O'Donnell, Camryn Manheim, Vicki Giunta, Julia Stiles, Heather Casler, Dan Lauria, Stefan Niemczyk, Michael Pacienza, Michael Shulman, Michael Craig Bigwood

Howler19
2014-01-20
Det är inte Shyamalans bästa verk, men det beror enbart på konkurrensen på den posten. Det här är nämligen en bra och behaglig familjefilm som står sig mycket bra i sin genre.
DrT
2011-08-20
Herregud!!
Taliah
2011-08-20
Det här kan mycket väl vara det sämsta jag sett i hela mitt liv.
Quartz
2008-07-23
den är ju inte dålig. lite småsöt, men i stort sett riktat till barn/ungdom och därför orkar jag inte riktigt hänga med i joshua's tankegångar. blir inte så intressant.

2008-06-22
Jag gillar Shyamalan, men den här gjordes innan dennes genombrott i och med Sjätte Sinnet. Och det är utan tvekan Shyamalans sämsta och mest ointressanta alster.
OffTheGround
2007-12-26
En politiskt korrekt amerikansk familjefilm om en katolsk skolpojke som letar efter Gud – låter det outhärdligt? Det är det. Nästan. Några enstaka scener i sista tredjedelen av filmen räddar den från att få en etta.
2007-10-24
En politiskt korrekt amerikansk familjefilm om en katolsk skolpojke som letar efter Gud – låter det outhärdligt? Det är det inte.
nojiri
2007-08-12
Den var okej , men inte mer