2.4

Why Stop Now

När en collegestudent, och lovande pianospelare, försöker få in sin mamma på ett rehabiliteringshem, blir han tagen som gisslan av hennes langare och meddragen på ett galet äventyr.

Originaltitel Why Stop Now
Regissör Phil Dorling, Ron Nyswaner
Manus Phil Dorling, Ron Nyswaner
Genre Drama, Komedi, 2010-tal
Skådespelare Jesse Eisenberg, Melissa Leo, Tracy Morgan, Isiah Whitlock Jr, Sarah Ramos, Emma Rayne Lyle, Stephanie March, Tanya Wright, Paul Calderon, Neal Huff

AlbinWesley
2013-10-02
Nja, inte vidare bra egentligen. Intrigen är absolut ingen trea, men utförandet är det nog. Svarta stereotyper skulle kunna sänka till en etta men vissa bitar är ändå bra bra. Jesse Eisenberg är duktig till exempel. Jag känner att en stark tvåa får vara dugligt trots några riktigt bra scener.

2013-05-29
Men Jesse vad sysslar du med? Ett par riktigt slätstrukna rullar på sistone... du kan bättre än så här!
pungsnigel
2013-05-18
Jesse löser 2an.
2013-02-12
Jag gillade denna, jag tycker krocken mellan det roliga och det allvarliga fungerar bra trots att det skär sig en del.
Cisco
2012-12-28
Märklig film. Vill den vara rolig eller bara tragisk? Mestadels frustrerande men inte helt värdelös.
Spidde
2012-08-26
En överraskande trevlig film! Ingen höjdare eller så, men klart underhållande och sevärd. Trion Jesse Eisenberg, Melissa Leo och Tracy Morgan fungerar förstås riktigt bra, även om ingen av dem briljerar i den här filmen, och storyn är lagom utflippad. Stabil trea.
Scriptures
2012-08-01
Gullig på sina ställen, men mestadels bara en film i strömmen som kommer glömmas snabbt. Jesse är karismatisk som vanligt, men dock så gör han inte mer än sitt typiska skådespel.