2.5

Why Him?

College-studenten Stephanie bjuder in sin familj till norra Kalifornien för att fira jul med henne och hennes pojkvän Laird. Laird är en obildad och socialt inkompetent man som tjänat en förmögenhet på att utveckla mobilspel. Stephanies pappa Ned, en tryckerichef från Michigan som fastnat i gamla sätt att göra saker och ting, utvecklar snabbt en rivalitet med Laird och har svårt att begripa vad hans dotter ser i honom.

Originaltitel Why Him?
Regissör John Hamburg
Manus John Hamburg, Ian Helfer
Genre Komedi, 2010-tal
Skådespelare Bryan Cranston, James Franco, Zoey Deutch, Megan Mullally, Griffin Gluck, Keegan-Michael Key, Zack Pearlman, Cedric the Entertainer, Bob Stephenson, Adam Devine, Casey Wilson, Jacob Kemp, Richard Blais, Andrew Rannells, Ramy Youssef, Kaley Cuoco (röst)

fridenpaden
2022-07-08
Asgarvade två gånger. Alltid kul att skratta.
produr
2019-11-23
Money money must be funny in a rich man's world men nä barnsliga rika excentriska människor är inte kul bara fånigt
finkan
Lite småkul här o där
finkan
Lite småkul här o där
2019-10-03
Sjukt rolig konstant#) Älskar ideen med ålders skillnader med skämt och snusk snack, värderingar,Samt att ordet Fuck sägs i varannan mening hahaa Franco äger verkligen med sin charm & karisma. Cranston var åxå guld i sin smått stela roll. Sen att dom slängt in Kiss är även det grymt! Som sagt den bästa komedin jag sett på väldigt länge...
arruba
2018-01-25
Kanske lite väl mycket känslotrams mot slutet, men innan det. Genialiskt, James Franco är min gubbe, helt klart.
2017-12-24
När jag valde att se denna film så visste jag inte att den skulle utspela sig under julen. Inslaget av jul är rätt litet jämfört med övriga filmer jag set men den kvalificerar sig precis. Cranston och Franco är väldigt sevärda och det är en kul film men något fantastiskt är det inte. Helt Ok helt enkelt.
jack_jack_jack
2017-11-14
Framkallade ett par skratt och Cranston är alltid bra.
TURGUT
2017-09-03
Inte så rolig som jag förväntat mig men lyckades ändå locka fram ett och annat skratt: Ned Fleming: There\\'s bukkake floating all around me! Barb Fleming: What\\'s bukkake? Ned Fleming: Oh Laird told me; it means when you\\'re overwhelmed and you\\'ve got too much going on. Barb Fleming: Oh my gosh, I\\'m like drowing in bukkake at this point. :-D
emilstjernholm
2017-08-09
Såg en censurerad version på Aerolinas Argentinas på vägen till Buenos Aires. Eftersom Franco och company gillar att svära blev det hela smått absurt. "Freakin" var nog det vanligaste ordet och ofta såg det ut som att filmen var dubbad. Medioker film i övrigt.