3.2

Who's Camus Anyway

En grupp studenter vid ett japanskt universitet ska spela in sin första film. Filmen i filmen handlar om en student som mördar en gammal kvinna endast för att uppleva nya känslor. Huvudrollsinnehavaren inbjuds att läsa Camus Främlingen för att förstå sin karaktär. (Därav titeln: Camus vet ingenting). Allteftersom inspelningsstarten kryper närmare, ökar spänningen inom gruppen.

Originaltitel Kamyu nante shiranai
Alternativ titel Who's Camus Anyway?, Who's Camus, Anyway?
Regissör Mitsuo Yanagimachi
Manus Mitsuo Yanagimachi
Genre 2000-tal, Drama
Skådespelare Mitsunori Isaki, Hinano Yoshikawa, Tomorowo Taguchi, Hirotaro Honda, Tetsuji Tamayama, Ai Maeda, Hideo Nakaizumi, Shinnosuke Abe, Meisa Kuroki, Shûji Kashiwabara

Cumlin
2009-04-19
Introscenen är superbra men sen så är den väl inte nåt mästerverk precis. Men den är bra. Lättsmält, underhållande, japansk ungdomsfilm.
distinkt
2007-12-23
mm, förmedlar samma känslor till mig som a day on the planet, och det gillar jag.
MilkMonkey
2007-01-14
skildringen av gruppdynamiken var fet, några karaktärer (Yukari framförallt) var lite väl överdrivna & några händelser likaså . . . men annars 3 / 4 gränsen (Lite liknande "A day on the planet" ska också sägas)