2.1

Whiteout

U.S. Marshal Carrie Stetko tvingas jaga en mördare på den mörka och iskalla Sydpolen. Det blir en kamp mot tiden, då hon bara har tre dagar på sig att spåra mördaren, innan solen försvinner och området sänks i ett sex månader långt mörker.

Originaltitel Whiteout
Alternativ titel Whiteout: Enfer blanc
Regissör Dominic Sena
Manus Carey W. Hayes, Erich Hoeber, Jon Hoeber, Chad Hayes
Genre Drama, Action, Kriminalare, Thriller, Mysterium, 2000-tal
Skådespelare Kate Beckinsale, Gabriel Macht, Tom Skerritt, Columbus Short, Alex O'Loughlin, Shawn Doyle, Joel S Keller, Jesse Todd, Arthur Holden, Erin Hickock

2022-06-26
Japp! En B-film som har snyggt foto och rätt underhållande...
Jannebanan
2020-03-30
Rätt spännande och snygga landskap, men på gränsen till B-film. Jag gillade den ändå trots bristerna.
Totenkopf
2014-09-20
Saknar nerv, allt bara tuffar på utan spänning.
kervisch
2013-05-26
2 av 5. Funkar att se
Bomkia
2013-04-20
Trots att det faktiskt händer ganska mycket kändes det ganska innehållöst. Uppskattade omgivningarna och Skerritt är alltid rolig att se. 2+
_lucifer_
2013-01-18
Väldigt orealistisk och ogenomtänkt vilket räddar den från en trea. Storyn är helt okej, lagom spännande och handlingen flyter på bra genom filmen.
Sznax
2012-12-27
Beckinsale är dålig, snön ser datoranimerad ut, allt ser datoranimerat ut, upplösningen alldeles för lätt att gissa sig till och en massa händelser är så klichéfyllda att man förstår varför det tog 2 år innan den släpptes. Själva storyn är ganska intressant. Betyg 2.9
Almgren
2012-12-03
Börjar bra med skön stämning och en del spänning, men sedan blir intrigen dum, karaktärerna dummare och actionscenerna blir jättedumma! I och med det blir filmen också desto tråkigare att se på. Lite synd, även om jag inte väntat mig någon femma direkt.
_Night_
2012-03-27
Spelar ingen roll vilken roll Kate Beckinsale gör ...hon kan gärna stå rakt upp och ned i en och en halvtimme, hon är bara så bäst ändå. Klar 5:a.
Podpolkovnik
2012-02-12
Helt okej ändå. Jävligt B emellanåt, men ändå ganska underhållande. En klar 2:a.