3.9

White Light/Black Rain: The Destruction of Hiroshima and Nagasaki

60 år efter bombningarna inspirerar de fortfarande till diskussioner, förnekelse och myt. Konsekvenserna av kärnvapenkrig, berättade av de som var där när det hände.

Originaltitel White Light/Black Rain: The Destruction of Hiroshima and Nagasaki
Regissör Steven Okazaki
Manus Steven Okazaki
Genre 2000-tal, Dokumentär
Skådespelare Harold Agnew, Dr Shuntaro Hida, Kiyoko Imori, Morris Jeppson, Lawrence Johnston, Pan Yeon Kim, Etsuko Nagano, Keiji Nakazawa, Chiemi Oka, Keiko Sasamori, Sakue Shimodaira, Yasuyo Tanaka, Theodore Van Kirk, Katsuji Yoshida

Semiramis
2013-10-19
Väldigt bra och gripande.
kolle82
2010-08-06
Fy fan vad bisarrt när piloten på flyget som släppte bomben möter mannen som blivit av med hela sin familj i en tv-show!
Dctrine
2010-04-17
Inget nytt... fick veta vad några random jappar gjorde precis när bomben slog ner. känns som att jag kunde klarat mig utan att veta

2010-01-12
Riktigt bra och intressant dokumenär. håller med om att detta borde visas klart på skolor.
Spidde
2009-02-25
Ibland är det jobbigt och tungt att titta, men alla borde se White Light/Black Rain. Det är omskakande, hemskt och viktigt. Dessutom är det en väldigt välkomponerad dokumentär med bra intervjuer och bra flyt. Bland det starkaste jag har sett på länge.
htc
2008-11-11
Det här var en mycket bra dokumentär. Det finns saker som man måste veta som människa och som världsmedborgare, och den här händelsen, dess orsaker och följder är en av dessa saker. Okazaki har skildrat "bomben" på ett sätt som jag inte har upplevt förut, jag har aldrig känt mig så här nära inpå det bomben innebar. Alla måste se den här, så enkelt är det.
hemisphere
2008-01-27
"we had to fall like the petals from flowers... it was our destiny"
yangbo
2007-12-03
Fick ändå se hyfsat mycket av just den här biten och förintelsen när jag gick i skolan. Men sånt här är sjukt viktigt, bizzart att högskole/gymnasie/universitets studenterna från båda städerna inte hade någon som helst aning om det, eller reflekterade över det när de frågades om "historisk händelse 1945", pinsamt
Theo_I
2007-10-27
Fy fan... fy fan... Muschii får medhåll från mig.
muschii
2007-10-25
En väldigt uppskakande och viktig dokumentär. En film som alla borde se, kanske någonting man borde visa i skolorna.