White Boy Rick

Historien om Richard Wershe Jr., en tonårig polisinformatör under 1980-talet, som till slut blev arresterad för droghandel och dömd till livstids fängelse.

Originaltitel White Boy Rick
Regissör Yann Demange
Manus Logan Miller (II), Noah Miller, Andy Weiss
Genre Drama, Kriminalare, Biografi, 2010-tal
Skådespelare Matthew McConaughey, Richie Merritt, Bel Powley, Jennifer Jason Leigh, Brian Tyree Henry, Rory Cochrane, RJ Cyler, Jonathan Majors, Eddie Marsan, Taylour Paige, Bruce Dern, Piper Laurie, Raekwon Haynes, Ishmael Ali, YG, Kyanna Simone Simpson

Sajmlajm
2021-02-02
Bra skådespelarinsatser, bra story men lyfter inte tillräckligt för att höja betyget. Det är dock en av de starkaste treorna jag givit.
Zok
2020-09-11
Skådespelarna sköter sig och en ok film. Men jag blir aldrig engagerad av filmen eller historien.
HerrNenne
2020-07-29
Stackars knarklangaren då :( Fy fan vad tråkig. Orkar inte med nån mer jävla "based on a true story".
Ghostface
2019-05-10
En rätt stark film som växer men har ett otillfredsställande slut.
smichael
2019-01-31
Gripande och snyggt drama om hur fattiga människor blir till en bricka i spelet i "The war on drugs". Härlig 80-talskänsla med kläder, frisyrer och musik!
Genstruktur
2019-01-04
Pendlar mellan tre och fyra. Inget nytt, storyn har vi sett förr men det är välspelat och välgjort.