2.6

When Strangers Appear

Beth är en ung kvinna som driver en restaurang i anslutning till en avstängd motorväg. En dag dyker Barry upp. Han är skadad och hungrig. Beth tar hand om och hjälper honom. En stund senare dyker en grupp män upp på restaurangen. Barry påstår att de är ute efter honom. Ledaren för gruppen berättar dock en annan version av sanningen för Beth.

Originaltitel When Strangers Appear
Alternativ titel The Shearer's Breakfast
Regissör Scott Reynolds
Manus Scott Reynolds
Genre Thriller, 2000-tal
Skådespelare Barry Watson, Radha Mitchell, Kevin Anderson, Josh Lucas, Eryn Wilson, Steven Ray

Xenox
2012-07-19
Intressant thriller med en del tvister.
Vasp
2010-09-15
den var bra. hade nått som gjorde att man höll sig intreserad.
cpgrisen
2009-11-20
jag gillade den
Hogman
2008-09-12
Jag hatar när folk handlar så j-a ologiskt i olika situationer...och denna film är ett praktexempel på det. Fattar inte att den kan ha 6.4 på imdb.
saudi
2007-11-23
lite väl mycket "nu ska vi fixa kuslig stämning med konstiga shots och skruvade vinklar" men irriterande nog fungerar det och man sitter på nålar. både förutsägbar och konstigt överraskande. stäng av efter sluttexten för det absolut sista är bara onödigt.
Galivan
2007-01-05
Tyckte länge att den kändes skitskön. Radha Mitchell är mycket cool. Men det ballade ur mot slutet kände jag. Lite för mycket twists i händelseutvecklingen och själva slutet känns inte bra.
carreyholic
2006-05-05
josh lucas ---- love mucho
floff
2004-05-08
Börjar trevande och avslutas (förutom just absolut sista) mycket bra.
fakdiz
2004-05-03
Lite spännande bortemellanåt men ofantligt förutsägbar och mestadels tråkig.
Sodastream
2004-03-06
Trevlig överraskning. Visst är det knappast något mästerverk, men underhållningsvärdet på den här filmen är ändå högt. Behållningen är framförallt Radha Mitchell som spelar en tuff och självständig tjej med inte så lite skinn på näsan. Och att se Josh Lucas i den här rollen efter att ha sett honom i Sweet home Alabama är en njutning. Dakoths betyg är gravt missvisande.