3.2

Wheels on Meals

Kusinerna Jackie och David som äger en gul mobil restaurang ger sig i lag med en privatdetektiv, Moby, för att rädda Sylvia.

Originaltitel Kwai tsan tseh
Regissör Sammo Hung Kam-bo
Manus Edward Tang, Antonio Llorens
Genre Action, Komedi, 80-tal
Skådespelare Jackie Chan, Sammo Hung Kam-bo, Lola Forner, Benny Urquidez, Yuen Biao

2022-09-25
Stabil och befriande fånig actionkomedi med tramsiga förvecklingar och eleganta fightsekvenser! En klar trea genom nästan hela filmen, men själva finalen är så jäkla lysande att den lyfter allt det andra och gör filmen till en klassiker. En fyra, således. Härlig film!
Noseman2005
2021-06-25
Dags att återuppleva mitt hyrvideo-åttiotal. Det är ju inte så bra som jag minns det, men humorn är snygg när den sitter (t ex inledningen när Jackie och Yuen) kommer ut ur sina sovrum), akrobatiken sitter som den ska och actionsekvenserna... Funkar de också, även om en får sänka volymen för att inte få tinnitus av alla ljudeffekter. (6/10)
2020-09-11
Visst är det fånigt och löjligt men det är ju också charmigt till tusen! Det är underhållande rakt igenom och jag gillar verkligen den internationella känslan av att dom är i Barcelona. Lekfullheten i så många delar av filmen lyfter den verkligen. Massor med humor och komiska vändningar blandat med schysst kung-fu action funkar bra. Jackie Chan vs. Benny the Jet här är nog en av den här erans bästa fightingscener. Ganska stark trea.
myslas
2019-08-23
Själva actionscenerna är toppen (särskilt Chan mot Urquidez) men lite för ofta händer väldigt lite, särskilt under första timmen, och vissa av skämten är rätt smaklösa.
Raimo_1985
2015-09-10
Knappt godkänt, jag tyckte det var urfånig! Superlöjlig. Men, detta är min allra första Jackie Chan-film, det kanske är så här de tidiga är? Jag som inte fattar grejen kanske :)
Nintendo64
2012-05-14
Filmen som sådan är väl egentligen inte något vidare men kan inte låta bli att sitta med ett stort leende genom större delen av filmen...
100tonvalspäck
2012-03-04
Helt fantastiskt underhållande! Genuint rolig med häftiga stunts men fighterna på slutet blir lite utdragna.
FelixLindgren
2010-04-13
Underbar film. Underbar 1:a dubbning. Underbara skådespelare. Underbar musik. Underbar story. Underbart flimspråk. ta mig till havet. ta mig till knullhavet.
snowman01
2008-08-22
Precis vad man förväntar sig av Pre-hollywood Chanfilmer
Bomkia
2008-05-19
Underhållande och fartfylld actionkomedi enligt Chans vanliga mönster. Sammo Hung funkar fint. 3+