2.2

What Men Want

Sportagenten Ali Davis blir alltid förbisedd på jobbet till förmån för sina manliga kollegor. Men när hon efter en olycka plötsligt börjar höra mäns tankar får hon en möjlighet att utnyttja det i jobbet...

Originaltitel What Men Want
Regissör Adam Shankman
Manus Tina Gordon, Peter Huyck, Alex Gregory
Genre Komedi, Romantik, Fantasy, 2010-tal
Skådespelare Taraji P Henson, Aldis Hodge, Josh Brener, Erykah Badu, Richard Roundtree, Tracy Morgan, Wendi McLendon-Covey, Tamala Jones, Phoebe Robinson, Max Greenfield, Jason Jones, Chris Witaske, Brian Bosworth, Kellan Lutz, Shane Paul McGhie, Pete Davidson

2021-09-20
En svag tvåa, det var ett tag sedan jag såg den och jag minns inte ens vad det var som räddade den ifrån en etta. Bra är det inte.
2020-08-03
År 2000 kom "What women want" med en Mel Gibson, som kunde höra kvinnors tankar, i huvudrollen. En film som blev en stor ekonomisk framgång och också en film jag gillar. 19 år senare är det dags att vända på steken. Jag trodde inte denna film skulle bli det mista trovärdig för ingen film kommer väl visa mäns vidriga tankar. Filmen lyckas dock hitta en bra balans och det blir en ok filmupplevelse trots en väldigt förutsägbar handling. Tracy Morgan stjäl varje scen han är med i.
fridenpaden
2020-07-25
Konstigt att det tog hela 20 år för den här självklara uppföljaren.
StureStenhög
2020-04-22
Jag hade kanske befarat något värre, men det är väldigt mycket en slätstruken standardkomedi det här. Mycket av humorn känns som pliktskyldig utfyllnad framplockad från förrådet enbart för att en sådan här film måste uppnå ett visst antal skämt ("vad tror ni, kan vi göra något med en kondom?") En och annan kul replik blir det dock, oftast de som är som mest random. Jag uppskattar också att upplägget inte blir den goda kvinnan mot alla onda män, vilket jag kanske hade trott. Huvudpersonen har en del att lära sig hon också, vilket man tyvärr å andra sidan inte är speciellt subtil med. Karaktärernas agerande saknar dessutom lite för ofta förankring i verkligheten. Men på det stora hela en mer uthärdlig film än genomsnittet i genren
HerrNenne
2019-06-28
För mycket ljugande.
ulpe01
2019-06-25
När man har så pass bra skådisar till sitt förfogande är det svårt som tittare att inte ha lite förväntningar fast man vet att man inte borde. Det enda som är värre än en "komedi" där man inte får skratta åtminstone fem gånger är en "komedi" som inte ens får en att dra på smilbanden fem gånger trots två timmars idoga försök. Och "Sister"-scenerna under eftertexterna? Bara för man hade kul medan man filmade behöver man inte utsätta publiken för det.