2.6

What Makes a Family

Janine finner äntligen lycka i livet i form av flickvännen Sandy och när det lesbiska paret senare dessutom blir föräldrar, vet deras lycka inga gränser. Men fem år senare dör Sandy och hennes föräldrar går bakom ryggen på Janine för att få vårdnaden om barnet.

Originaltitel What Makes a Family
Regissör Maggie Greenwald
Genre Drama, 2000-tal
Skådespelare Brooke Shields, Anne Meara, Whoopi Goldberg, Al Waxman, Dean McDermott, Cherry Jones

Elizadushkufan
2015-09-03
Mycket intressant och lite sorglig handling, med bra skådespel!
my_bunnie
2008-04-28
har länge letat efter denna. hur fick ni tag i filmen? tycker att jag letat överallt men hittar den inte snälla hjälp mig
yrkeschaufföre
2007-10-22
Starkt budskap men filmen var så där!
Cumlin
2007-08-05
Den var ganska bra.
PhoenixRising
2007-04-23
Förutsägbar, men det är å andra sidan alla tevefilmer som baserats på en sann historia. Särskilt de historier som handlar om det amerikanska rättsväsendet och den lilla människans kamp för att ändra på lagar och regler. Hade de inte lyckats, skulle det inte ha blivit en film liksom.
Lavinia
2007-04-22
Själva historien är intressant, men den är genomförd lite för typiskt Hollywood-sentimental. Jag orkar inte riktigt bry sig så mycket som jag skulle vilja när det trycks ner i halsen på mig.
Bomkia
2007-04-22
Based on a true story-rulle enligt alla konstens regler. 2a.
Lenkan
Sjuka lagar alltså
MsA
2006-04-10
Ok film en lördag förmiddag..lite för amerikanskt snyftig men en tankeställare!
Johanna
2004-12-30
visserligen en jobbig snyfthistoria, men gav mig en tankeställare faktiskt..