3.1

Were the World Mine

Efter att Timothys lärare ger honom rollen som Puck i Shakespeares "En midsommarnattsdröm" snubblar han över ett recept som är gömt i manuset. Receptet ger Timothy möjligheten att förvandla befolkningen i sin trångsynta stad till homosexuella.

Originaltitel Were the World Mine
Alternativ titel Fairies: A Musical Dream Come True
Regissör Tom Gustafson
Genre Äventyr, Fantasy, Musikal, Romantik, 2000-tal
Skådespelare Tanner Cohen, Wendy Robie, Nathaniel David Becker, Judy McLane, Zelda Williams, Ricky Goldman, Jill Larson, Christian Stolte, David Darlow, Parker Croft, Brad Bukauskas

CinemaStrange
2015-04-17
lustigt nog minns jag den men skulle inte säga att det va något speciellt med denna som vilken transportsträcka som helst
leothar
2014-03-10
Musiken gjorde mycket för filmen.

2010-02-04
men visst finns det en kortfilms-version?
Junkka
2009-08-07
Inte alls den bästa hbt-filmen. Beautiful thing, hedwig osv rockar röven av denna. Men tja. den har sina kvaliteer.
coastaltown
2009-07-12
Tycker inte den var ojämn alls. Gillade musiken och dialogen även om storyn är gammal.
Marvelgeek
2009-07-06
Håller med om att det är ojämnt. Vissa scener är jättestarka (speciellt de med mamman), och vissa är ointressanta. Samma sak med musiken. Visuellt är filmen ganska imponerande, på ett lågbudgetsätt (ungefär som en bra framförd och dekorerad pjäs). Känns lite som att filmen både vill ha kakan och äta den ibland i frågan om "Åh e det inte sött/Nä hjärntvätt e fel". Känns liksom inte som att slutreplikerna rättfärdigar allt. Värd att se dock.
haajen
2009-06-13
En charmig, söt och romantisk queer musikal. Gjord på låg budget och allt är väl inte klockrent men entusiasmen tar den här filmen rätt långt.
skrolle
2009-06-07
Det är bra, och en del skådespelarprestationer är riktigt bra, men det är ojämn kvalitet, vissa scener är lysande, för att följas av taffligt klippta scener med kasst manus. Musikaldelen känns också halvgjord, en del är bra, en del är meningslös utfyllnad. Nåja, Tanner Cohen kan i alla fall sjunga.