2.6

Welcome to Norway!

Primus är en man med stora planer, men det går sällan som han vill. När familjen och fjällhotellet står på spel, kläcker han idén som ska rädda allt: Han tänker öppna upp en flyktingförläggning - trots att han är allmänt skeptisk till utlänningar.

Originaltitel Welcome to Norway
Regissör Rune Denstad Langlo
Manus Rune Denstad Langlo
Genre Drama, Komedi, 2010-tal
Skådespelare Anders Baasmo Christiansen, Olivier Mukuta, Slimane Dazi, Henriette Steenstrup, Renate Reinsve, Nini Bakke Kristiansen, Elisar Sayegh, Henrik Rafaelsen, Birgitte Larsen, Fridtjov Såheim, Marianne Meløy, Frode Saugestad, Trine Wiggen, Violet Hakizimana
Filmnummer 120198

StureStenhög
2020-06-16
Man slås verkligen direkt av hur mycket mer avslappnade norrmännen är än oss när det kommer till sådana här frågor, när det kommer till alla frågor antagligen. Ämnet tas på fullaste allvar, samtidigt som man kan skämta om det, och det blir aldrig någon förmanande politisk agenda av det här. Tyvärr är det dock fortfarande inte en speciellt bra film, mest för att den är så fantasilös. Trött humor, stereotypa och orealistiska karaktärer, och ett välbekant händelseförlopp. Dessutom känns den livlös och artificiell, som att ingenting riktigt existerar utanför det vi får se
KyLLo
2018-04-08
Tragikomiskt om flyktingmottagning och fördomar. Trodde att den skulle vara för tramsig utifrån titeln, men den funkar skapligt. En svag trea.
Jompalompier
2016-02-28
Förutsägbar, emellanåt rolig, klyschig och mysig.