3.8

Weekend

Ett one night stand mellan två män utvecklas under en helg till något mycket mer.

Originaltitel Weekend
Regissör Andrew Haigh
Manus Andrew Haigh
Genre Romantik, Drama, 2010-tal
Skådespelare Tom Cullen, Chris New, Kieran Hardcastle, Sarah Churm, Vauxhall Jermaine, Jonathan Race, Laura Freeman, Martin Arrowsmith

Tonti
2020-08-06
Ganska mäktigt slut.
2018-02-27
Gillar filmen skarpt!!!
Smultronsylt
2016-09-20
Kärleksscenerna i denna...gud. ;)
idaho1981
2016-01-08
Väldigt fin och "enkel" film. Intressanta och mänskliga karaktärer som har vanliga och viktiga diskussioner. Riktigt bra skådespel.
MrsSmiths
2015-08-01
Till skillnad från kimpah tycker jag det fina är just det intima. Inget är tillrättalagt och kemin i de mest närgångna scenerna är perfektion (å ja, killar. Det är sådär ni ser ut...)
Mortiis
2014-11-24
Mycket, mycket bra. Tänkte bara slökolla på en film i kanske en halvtimme innan sömnen men jag och frugan blev så fängslade att vi såg hela och stannade uppe alldeles för länge. Jag älskar den här typen av lågmälda, trovärdiga, mänskliga draman som inte hela tiden talar om vad tittaren ska känna; och det är vansinnigt mycket kemi mellan Russell och Glen. Bra slut.
LefthandLuke
2014-08-11
Första halvan riktigt bra, sedan blev man lite för mycket skriven på näsan
Taandborste
2014-02-26
När jag insåg att filmen inte skulle ta några större vändningar kände jag mig lite tveksam... men jag älskar kaffefläckarna i huvudpersonens kök, pratstunderna bredvid varandra i sängen och hur de vill så mycket men samtidigt inte.
kimpah
2014-01-04
Långsam och dyster och för intim.
Nightcrawler
2013-08-19
Finstämd, känslig och med trovärdiga karaktärer. Berörde verkligen.