We Don't Live Here Anymore

En historia, som fokuserar på två par i New England, vilkas liv ter sig oerhört trist och förutsägbart. Men allt vänder plötsligt och blir komplicerat, passionerat och vad som en gång var självklart har inte längre någon mening.

Originaltitel We Don't Live Here Anymore
Alternativ titel Adultery
Regissör John Curran
Manus Andre Dubus, Larry Gross
Genre Drama, Romantik, 2000-tal
Skådespelare Mark Ruffalo, Naomi Watts, Peter Krause, Laura Dern, Sam Charles, Ginger Broatch, Jennifer Bishop, Jennifer Mawhinney, Amber Rothwell, Jim Francis, Patrick Earley

AlbinWesley
2014-08-09
Hmmm, fattar väl vad de är ute efter och skådespelarna gör väldigt bra insatser för att ge sina karaktärer värden, men materialet de jobbar med känns lite för platt helt enkelt. Är vidare inte särskilt förtjust i stämningen så nä jag gillade den inte riktigt.
GinNTonic
2014-01-19
Lite för apatiskt för att man ska bli riktigt berörd. men den var ganska bra ändå.
2013-03-10
Jag blev faktiskt uttråkad och tappade koncentrationen. Undrar fortfarande vad den handlade om. Antingen fanns det ingen handling eller så missade jag den helt. Håller inte med om att Dern var så bra. Hon hade dålig tajming i replikerna (för snabb). Skaplig tekniskt sett. Med handling så hade det blivit en trea.
chris_lambert_
2010-08-08
Lågmält och välspelat. En bra film, varken mer eller mindre. Bra skådespelare och även om slutet inte håller samma nivå som resten av filmen, blir man aldrig uttråkad.
Edithea
2009-08-12
Äntligen en film med trovärdiga karaktärer vars skådespelare är så pass övertygande att man glömmer bort att det är en film. Storyn i sig är ganska trivial men jag uppskattade detaljerna i filmen, tillbakablickar som hänger på ett ord exempelvis.
sarkisdemade
2009-08-12
Håller med haajen, annars en sevärd film med ett öga för detaljer och stämningar.
2008-01-07
Mycket bra skådespel av Watts och Dern, medan Ruffalo och Krause är lite träigare (men inte dåliga). Dramaturgiskt lite svajig, men i det stora hela en ganska stabil film. (7-/15)
haajen
2008-01-07
En bra film på alla sätt om en hög rätt så egotrippade människor...lite svårt att engagera sig.
pink.f
2007-11-20
Lysande skådespel och manus. Man kommer dock inte riktigt "innanpå" karaktärena och därför blir det hela lite svårt att engagera sig i. Det är bitvis lite som en krystad tv-pjäs men skådespelet är som sagt lysande.
ezeikel
2007-11-15