En ny start

En far flyttar med sin familj i södra Kalifornien till en liten ort på landet för att renovera och öppna upp ett kämpande zoo igen.

Originaltitel We Bought a Zoo
Regissör Cameron Crowe
Manus Cameron Crowe, Aline Brosh McKenna
Genre Drama, Komedi, Familjefilm, 2010-tal
Skådespelare Matt Damon, Scarlett Johansson, Elle Fanning, Carla Gallo, Stephanie Szostak, Thomas Haden Church, Patrick Fugit, Angus Macfadyen, John Michael Higgins, Colin Ford, Maggie Elizabeth Jones, J B Smoove, Desi Lydic
Betygsantal 1927

Christofer
2017-08-02
Trevlig feelgood, men som lämnar vissa frågetecken kring rimligheten i att kunna ordna allting som det gjordes. Men det kan man bortse ifrån och bara låta sig ryckas med i stämningen istället. Alltid kul med djur!

2016-12-15
Denne filmen berørte meg. Fantastiske skuespillerinnsatser. Manus er ikke perfekt men det gjør ingenting. Se den!

2016-12-15
Körsbär
2016-11-19
Två sidor gav denna film högt betyg, mitt betyg på filmen är dock inte högt. Otroligt cheesy musik till o från som bara blir för mycket. Potentialen som finns i denna film bara kastas i soptunnan o tänds eld på, vilket slöseri på så bra skådespelare. Jag brukar inte tycka att manus brukar vara så dåliga att jag behöver skriva om det, men här är det så tydligt. Slut scenerna är ju rent ut sagt pinsamma. Jag tar det igen, potentialen i denna film finns ju där, det känns bara som ren slöhet i manusskrivande som drar ner hela filmen single handed. (ursäkta för min svengelska) Denna film blir inte ens en medel-trea pga slöheten.
Johjt
2016-11-06
Outstanding. Matt Damon gör en av sina livs roller.
deswhip
2016-08-11
Myspys feelgood film, dessutom based on a true story om jag fattade det rätt. Om jag tog hänsyn till dessa omständigheter skulle filmen få en femma. Nu gör jag inte det så det blir en stark trea. Filmen är mycket välspelad av duktiga skådespelare och man blir lite varm av att se den.
okidoki
2016-05-10
En snäll och lite rörande film som man blir glad av.
Almgren
2016-03-10
Rolig och bra!
vonadel
2016-02-03
Var ganska skeptisk till denna. Själva upplägget kändes inte 100. Men, blev positivt överraskad. Välspelat och bra på alla sätt. Engagerades dock inte tillräckligt för ett högre betyg. Men, när jag sedan förstod att det baserades på verklighet så var det nära. 6/10
Rele
2015-10-08
En väldigt bra film. Matt Damon och dom flesta av andra skådespelarna var duktiga. Regissören och manuset var bra. Jag ger en fyra.