2.6

Waterworld

Hela jorden är täckt av vatten. De få människor som lyckats överleva bor på förfallna båtar och atoller - provisoriska flytande städer som byggts av bråte och drivved. De för en ständig kamp mot pirater. En del människor har förlorat hoppet medan andra tror på legenden om att det finns ett "Dryland". Enligt ryktet bär en liten flicka på hemligheten om var "Dryland" finns.

Originaltitel Waterworld
Regissör Kevin Reynolds
Manus Peter Rader, David Twohy
Genre Action, Thriller, Äventyr, Science Fiction, 90-tal
Skådespelare Kevin Costner, Dennis Hopper, Jeanne Tripplehorn, Tina Majorino, Michael Jeter, Gerard Murphy, R D Call, Kim Coates, Robert Joy, John Fleck, Jack Black, John Toles-Bey, Zitto Kazann, Zakes Mokae, Sab Shimono, Rick Aviles, Leonardo Cimino, Jack Kehler, Robert LaSardo

2021-02-24
Tröttsamt med alla fajter, och alla dumskallar med dess pöbelsvans. Det som gick att titta på var Kevin Costner som gled omkring på sin välutrustade båt, men det varade ju inte så länge. Efter allt fajtande så blev det istället väldigt sentimentalt.
ekback
2019-07-14
Har alltid tyckt den här har varigt en underhållande actionfilm med ävdntyrsvibbar. Nu med Ulysses cut så blir den ännu bättre! Massor av nya scener som ger mer djup åt karaktärerna och deras samspel, samt mer känsla i ett flertal partier. Det hela resulterar i ett underbart äventyr som lätt är värt en stark 4a eller mer i betyg, grymt!
hsimpson
2019-04-03
Tja, den var ju faktiskt mer underhållande än väntat. Men B är det.
PeterTheW
2018-07-03
Naah
2017-12-23
Den här filmen är ju kung!!
RickDekard
2017-09-04
Som att se på the Road Warrior/Mad Max genom ett glas vatten
Galivan
2016-11-08
Mer 80-tal än 95-känsla. Svag långsam handling med långa och utdragna actionscener. Costners karaktär är helt i centrum. Han är ju ett svin av någon anledning vilket demonstreras i långa partier i början, plus hans skicklighet i actionscener. Rollkaraktären var kanske tänkt att vara lite primitiv och djurisk men det är isåfall inget som Costner lyckas gestalta, utan framstår bara som osympatisk och sluten. Efter 1 timme och 20 minuter har det fortfarande inte hänt nåt väsentligt. Sen går allt fort och utvecklas larvigt, som en dålig barnäventyrsfilm. Slutet är dumt, och får en att undra hur huvudrollkaraktären ens var relevant för storyn.Väldigt enkel handling när allt kommer omkring. Hade faktiskt mycket högre förväntningar, vattenmiljöer är ett intressant grundkoncept.
Tatty
2016-05-14
Bra och spännande film med Kevin Costner.
Bomkia
2015-11-20
Så här i efterhand kan jag inte så fast med en 1a i betyg. Den har verkligen sin charm. 3-
2015-08-24
Den här filmen gick ner sej i djupet för mkt! Sen var det här som costner tappade styrfart i sin karriär. Enda sevärda i denna soppa är hopper som skön pirat buse"