Warriors of Heaven and Earth

Li Zai är efterlyst för att ha trotsat kejsarens order. Lai Xi är mannen som skickats för att fånga och avrätta honom. När en viktig karavan blir hotad tvingas de två att samarbeta för att skydda de resande genom Gobiöknen.

Originaltitel Tian di ying xiong
Regissör He Ping
Manus He Ping, Zhang Rui
Genre Äventyr, Action, Drama, 2000-tal
Skådespelare Zhao Wei, Jiang Wen, Kiichi Nakai, Wang Xueqi, Zhou Yun

Skapad 2019-10-31 av niebaotan
När Li (Jiang Wen) vägrade att utföra en order av Tangs kejsare vilken beordrade att han skulle avrätta flera fångar, enbart bestående av kvinnor och barn så fick han som sista utväg fly till ...   Läs mer »

Zebulonm
2018-09-02
Riktigt bra.
RichardEk
2013-07-25
Färgglatt och habilt presenterat jaktdrama med en uppsättning överraskande färgstarka skådespelare. Som en berättarmässigt något blekare version av "Musa the Warrior and the Princess of the Desert" är "Warriors of Heaven and Earth" klart sevärd som historiskt kostymdrama med en hel uppsjö stridsbataljer.
yrkeschaufföre
2011-07-10
Ett stort plus för slutet men annars är detta inget för mig.
Eeler
2010-02-15
Ganska starka mytem i denna film, i synnerhet hjältemyten. Mest intressant är väl att se en sådan tydlig blandning av realistiska och mytiska ambitioner, slutets "deus ex machina" är väl parad exemplet på det senare.
N-din
2009-07-26
Den dög att se på, men nej så bra var den inte :)
DarkFeeler
2008-09-28
lite annorlunda, klart sevärd
Goirwei
2008-08-07
sevärd
www.snigel.nu
2008-03-16
Den här var kanske ingen höjdare, speciellt inte om man såg den här strax innan: http://www.snigel.nu/?p=751
RipperDoc
2008-03-08
En kinsesisk western med indiana jones-vibbar, placerad i ett fiktibt 800-tal. Yeah.
2008-01-28
Inledningvis ganska ointressant; rida, svärd och visdomsord. Men sista trettio är verkligen kanon. Denna ska ses om. (8+/15)