Walt Disney

Dokumentär om den världsberömde mannen och tecknaren Walt Disney. Walt Disney är ett av världens mest välkända och högst värderade varumärken. Men vem var egentligen mannen och tecknaren Walt Disney? Vilka berömda konstnärer inspirerades han av och hur märks det i hans världsberömda tecknade filmer?

Originaltitel Il était une fois... Walt Disney
Alternativ titel Once Upon a Time - Walt Disney
Regissör Samuel Doux
Manus Carlo De Boutiny, Samuel Doux
Genre Dokumentär, 2000-tal

smichael
2007-12-31
Visst var Walt Disney ett riktigt svin rent åsiktsmässigt. Det är även konservative Clint Eastwood, trots det är han en av mina favoriter..
Moj
2007-12-27
Börjar med sedvanlig lovsång för att sedan övergå i hyggligt intressant "påstådda influenser"-frossa.
SalotSar
2007-12-23
Det mest komiska som framkom var att eisenstein av alla såg honom som en stor "primitivist" och hyllade honom. Då Walt Disney var rabiat antisocialist och antisemit. (dessutom hatade han bögar och svarta. inte många pk-poäng där inte)
kaustiksoda
2007-12-23
Rörig dokumentär som lämnar mig lite förvirrad i frågan hurvida de sågar eller hyllar honom. Det är möjligt att sågningen ligger i mina ögon. Om det är så tycker jag att filmaren har missat poängen i sin egen dokumentär.
smichael
2007-12-23
En intressant men inte särskild väl utförd dokumentär. Blev dock sugen på att se mer av WD nu.