2.7

Wallander - The Man Who Smiled

En gammal vän till Kurt Wallander, advokat Sten Torstensson, söker en dag upp honom och berättar att hans far omkommit under mystiska omständigheter. Strax efter hittas vännen själv brutalt mördad.

Originaltitel Wallander - The Man Who Smiled
Regissör Andy Wilson
Manus Simon Donald Richard Cottan
Genre Drama, Kriminalare, Thriller, Mysterium, 2010-tal
Skådespelare Kenneth Branagh, Sadie Shimmin, Tom Hiddleston, Richard McCabe, Sarah Smart, Jeany Spark, Vincent Regan, Rupert Graves, Emma Griffiths Malin, Benedict Taylor

2015-06-20
Jag gillar hur man direkt från start bygger vidare på förra filmens utforskande av karaktären Kurt Wallander med större djup och insyn. Detta inslag gör också filmens, i övrigt lite väl enkla, kriminalhistoria intressantare för mycket av vad som händer speglar av sig i hur Wallander själv mår.
Rele
2014-11-15
Seg film som inte var så spännande heller. Jag ger en tvåa.
mammene
2013-12-08
Nej nu börjar det bli för mycket av den deppiga och självömkande Wallander. Dessutom var hela historien tungrodd och för förutsägbar. Dags att ruska om lite!
Taandborste
2012-07-08
Branagh är visserligen bra som Wallander, men jag önskar att de andra karaktärerna kunde få lite mer djup i filmerna..
Luciphere
2012-01-22
Lite väl långsam men bra skådespeleri. Hyggligt kriminalfall men inte mer.
emilstjernholm
2011-08-10
Lite för enkel historia.
Djason
2011-07-28
Det märks att Kenneth Branagh är en teaterskådis av rang, han håller uppe den här annars ganska sega historia som skiljer sig en del från boken och den svenska filmen med Lassgård.
yrkeschaufföre
2011-07-28
Snyggt foto och fantastiskt valda miljöer men i grund och botten är det ju samma som Lassgårds Wallander så en trea.
Ondskapt
2011-07-27
Branagh sköter sig bra, men det är trist med ett konstant grådassigt foto och en kroniskt grubblande Wallander. Storyn funkar rätt bra, men lite tråkigt hantverk.
Bimmen
2010-12-27
Det här är den fjärde filmen av dom engelska Wallander-filmerna. Och den var lika bra som dom tre tidigare.