2.7

Wallander - The Dogs of Riga

Två personer hittas döda i en flotte och identifieras med hjälp från en lettisk polisman, Karlis Liepa. När Liepa återvänder till Lettland blir han mördad och Wallander åker till Riga för att reda ut saken.

Originaltitel Wallander - The Dogs of Riga
Regissör Esther Campbell
Manus Peter Harness
Genre Kriminalare, Thriller, 2010-tal
Skådespelare Kenneth Branagh, Sarah Smart, Rebekah Staton, Richard McCabe, Barnaby Kay, Ingeborga Dapkunaite, Anamaria Marinca, Søren Malling, Zoltan Butuc, Radoslaw Kaim

Djason
2018-06-28
Kenneth Branagh är bra i en annars ganska seg och ointressant film. Boken är så mycket bättre.
mammene
2013-08-30
Det här fick mig att tappa tråden lite, var lite utråkande, samtidigt som jag tyckte det var för mycket otäckheter. Jag tyckte inte att det höll riktigt, det blev för otroligt tom för Wallander.
Rele
2013-08-09
En bra Wallander. Skådespelarna var duktiga och Campbell har lyckats bra med sitt jobb. Jag ger en fyra.
Commandante
2013-07-08
Svagast story av de brittiska filmerna, men helt klart godkänd.
Hypostas
2013-05-30
Håller med om detta var den klart sämsta i den brittiska Wallanderserien. Inte för att den är dyster och deprimerande (det är enligt min mening det bästa med hela den här serien) utan för att storyn känns så trött och ointressant. Som någon skrev på IMDB så kan det bero på att boken egentligen ska utspela sig 1991 och Lettland är inte samma land idag som det var då, så att flytta berättelsen till 2012 fungerar helt enkelt inte. Tycker förövrigt att storyn påminner lite om Beckromanen Mannen som gick upp i rök (1966).
Grillo
2012-12-15
Sämsta i serien, kanske främst för att historien är så oengagerande. Nästan lika seg som den svenska filmen, och otroligt deprimerande och dyster. De två första säsongerna var mycket bättre!
BROBJO
2012-08-08
Överlägsen den svenska versionen, som vanligt!