2.6

Wallander - Sidetracked

Kurt Wallander blir vittne till hur en okänd tjej begår självmord genom att tända eld på sig själv. Flera mord sker i Ystads närhet där offren blir skalperade.

Originaltitel Wallander - Sidetracked
Regissör Philip Martin (IV)
Manus Richard Cottan
Genre Kriminalare, Thriller, 2000-tal
Skådespelare Kenneth Branagh, Sarah Smart, Jeany Spark, Sadie Shimin, Tom Beard, Tom Hiddleston, Richard McCabe, David Warner

mahasarakam
2017-06-24
En engelsk tv-version av Henning Mankells utmärkta roman Villospår. Tyvärr känns historien mer eller mindre sönderhackad och fragmentarisk.
2015-05-30
Jag störs inte alls av att filmen är inspelad i Sverige eller att det är svenska namn, skyltar, tidningar osv. Jag tycker det är rätt kul. Jag tycker det också är skönt att man skippat brytningar och kör på engelska fullt ut i talet. Kenneth Branagh fungerar bra i rollen som Wallander. Boken som filmen baseras på är rätt fantastisk och dom nivåerna når man inte upp till här. Detta var dock både sevärt och bra. 3+
Taandborste
2012-07-07
Jag har aldrig riktigt förstått varför de är i Sverige, allting står på svenska, polisuniformerna är svenska... men människorna är brittiska? Aja, jag är ingen Wallanderfantast, varken engelskspråkig eller svensk, men de är väl som de flesta liknande filmer. Hyfsad underhållande, halvspännande på sina ställen.

2012-06-24
Ganska medioker thriller. Även lustigt med en utländsk produktion som ska utspela sig i Sverige. 4 av 10.
sicworld
2011-07-24
Flytter på mer än den svenska versionen. Men att se den svenska och sedan denna gör skillnaderna i storyn lite störande.
PebblesBeach
2010-11-14
Den är bättre än den svenska versionen, men det känns konstigt att språket är engelska men tidningar är skrivna på svenska, det är svenska polisuniformer och polisbilar.. Jag tycker att man ska läsa böckerna istället..
RockSnack
2010-05-24
Varför spelar man in en engelsk film i Sverige istället för att anpassa den till Storbritannien?
Kirnajnen
2010-05-23
Snudd på femma! Detta är den bästa av de engelska jag sett hittills! Kan vara att de har skalat bort otroligt mycket av historien, så man inte riktigt förstår varför han hamnar på vartenda uppdrag. Hade inte sett den svenska varsionen på denna heller, man skådespelarinsatsen är suverän, i synnerhet Branagh som Wallander! Hans pappa och den 15-åriga killen (har glömt namnet, sorry) är också mycket bra (och den sist nämnda ser väldigt svensk ut med)!
GirlAloud
2010-05-23
Riktigt dålig i jämförelse med de svenska. har svårt för att hela grejen är inspelad i skåne. Känns hel fel att blanda kulturer och språken sådär. Sen fanns där liksom ingen spänning i filmnen, den var bara grådaskig. Den enda höjdpunkten är att Nicolas Hoult är med i en mindre roll och han ser bra ut, det är i princip det enda som fick mig att se filmen.
FilmGuden
2010-04-25
Rolig idé och Kenneth Branagh är mycket bra som Kurt Wallander. Men storyn är spretig och något sedvanligt Deckarbekväm.